کد خبر: ۵۰۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
شورای امنیت حوادث ایران را بی‌ارتباط با امنیت منطقه دانست

شکستی دیگر برای ترامپ/اختلاف‌نظر شدید در شورای امنیت بر سر اعتراضات ایران

نشست شورای امنیت درباره ایران که با اصرار امریکا برگزار شد، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و موضوع تظاهرات ایران بی ارتباط با امنیت منطقه ای یا بین المللی شناخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال بروز برخی ناآرامی ها در ایران، رئیس جمهوری آمریکا به تصور این که دولت پیشین در حوادث سال 1388 اشتباه کرده است، وارد صحنه شد و به صورت علنی از معترضان خیابانی ایران حمایت کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، به دنبال آن، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که دشمنی اش با ایران بر کسی پوشیده نیست و تلاش می کند با موضوعات مختلف، ایران را در صدر موضوعات شورای امنیت قرار دهد تا رژیم صهیونیستی بتواند نفس راحتی از قبل فشارهای بین المللی بکشد، ماموریت یافت تا ابتدا با حضور در جمع خبرنگاران سازمان ملل متحد، علیه جمهوری اسلامی ایران فضا سازی کند.

وی در این نشست اظهار کرد که از شورای امنیت در نیویورک و کمیسیون حقوق بشر در ژنو می خواهد تا نسبت به وضعیت حقوق بشر ایران و برخورد با معترضان نشست فوق العاده ای تشکیل دهند.

از این رو، این نشست با درخواست و اصرار آمریکا با وجود اختلاف نظرهای شدید اعضای شورای امنیت برگزار شد و هر یک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه های خود درباره حوادث داخلی کشورها از جمله ایران پرداختند.

اعضای شورای امنیت که دست آمریکا را خوانده بودند، اجازه ندادند از این فرصت برای اهداف سیاسی و همچنین برهم زدن برجام استفاده کند و نسبت به آن هشدار دادند.

نماینده قزاقستان که رئیس دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در جمع بندی این نشست تصریح کرد: موضوع تظاهرات ایران ربطی به امنیت منطقه ای یا بین المللی ندارد و در ظرفیت شورای امنیت نیست که به این موضوع رسیدگی کند.

عمروف تاکید کرد: ما آگاهیم که میزان درگیری ها کاهش پیدا کرده و امیدواریم که موضوع به خاتمه برسد. این موضوعات نباید ضربه ای به توافق هسته ای بزند و همگی باید به برجام و قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در یادداشت توئیتری خود اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد با تلاش عریان برای ربودن دستور کار این شورا مخالفت کرد. اکثر اعضا بر ضرورت اجرای کامل برجام و اجتناب از دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر تأکید کردند. شکستی دیگر در زمینه سیاست خارجی برای دولت ترامپ. 

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین