کد خبر: ۵۰۰۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

تیلرسون: 2018 هم در وزارت خارجه می‌مانم

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه ۲۰۱۸ هم در پست خود می‌ماند، گزارش‌های جدید مبنی بر اینکه قصد خروج از دولت ترامپ را دارد رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا جمعه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت اولین سال حضورش در وزارت خارجه موفقیت‌آمیز بود و پیش‌بینی کرد که ۲۰۱۸ هم سال سازنده‌ای برای آغاز اجرای سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

تیلرسون گفت: گمان می‌کنم سال ۲۰۱۸ خیلی سازنده‌ای داشته باشیم. وزارت خارجه هر روز قوی‌تر می‌شود و متوجه می‌شود که ما برای انجام چه کاری تلاش می‌کنیم. و امیدوارم که سال ۲۰۱۸ بسیار بسیار موفقیت‌آمیزی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به اینکه در وزارت خارجه می‌ماند یا خیر گفت قصد دارد کل سال آنجا باشد.

گزارش رسانه‌ها تصویری از روابط خصمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و تیلرسون رسم کردند چرا که این مقام‌ها گاها بر سر مسائل سیاستگذاری از جمله درباره کره‌شمالی و توافق هسته‌ای ایران بحث می‌کنند.

نیویورک تایمز ماه گذشته گزارش داد کاخ سفید طرحی برای اخراج تیلرسون و جایگزینی مایک پامپئو، مدیر سیا دارد و همین گمانه‌هایی را درباره آینده وزیر خارجه آمریکا به وجود آورد. این گزارش از سوی وزارت خارجه و کاخ سفید رد شده و آنها تاکید دارند طرحی برای اخراج تیلرسون ندارند.

تیلرسون جمعه به سی‌ان‌ان گفت که باید بهترین راه ارتباط با رئیس‌جمهور را پیدا کند و باید تلاش کند که نظرات ترامپ را از تمام جنبه‌های یک مساله تامین کند، حتی اگر آن چیزی نباشد که بخواهد بشنود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین