کد خبر: ۵۰۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

بزرگترین کابوس ترامپ در سال ۲۰۲۰

همزمان با برنده شدن «داگ جونز» نامزد حزب دموکرات در الاباما، اعلام نامزدی رامنی می‌تواند بدترین خبر برای ترامپ باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سناتور «اورین هچ» از ایالت یوتا اخیرا اعلام کرد که در انتخابات ۲۰۱۸ نامزد نخواهد شد، بنابراین میت رامنی بار دیگر در آستانه انتقام گرفتن از ترامپ است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، تا این لحظه، حزب جمهوریخواه فاقد چهره‌ای است که بتواند در مقابل ترامپ قد علم کند و پشت سر آن جمع شود. اگر رامنی بخواهد جای هچ را بگیرد این آمادگی را پیدا خواهد کرد در برابر ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گیرد و اولین جمهوریخواهی باشد که او را به چالش خواهد کشید و خواستار اصلاحات در درون حزب جمهوری خواه شود. رامنی دو بار در انتخابات شکست خورده است. شاید او به این باور برسد که این‌بار برای دفعه سوم واقعا نوبت پیروزی است.

بزرگترین کابوس ترامپ در سال ۲۰۲۰

نشریه نشنال اینترست در این‌باره می‌نویسد: «هچ از سال ۱۹۷۷ میلادی خدمت کرده بود؛ از سالی که جیمی کارتر رییس جمهوری آمریکا شده بود. او درخواست ترامپ برای نامزدی دوباره را رد کرد. نتایج نظرسنجی‌ها شان می‌دادند که بیش از ۷۵ درصد از اهالی یوتا نمی‌خواهند هچ دوباره نامزد شود. با این حال ترامپ به هر دلیلی امید داشت که هیچ به سنا بازگردد. در مقابل، رامنی که در ماه دسامبر ۲۰۱۶ با انتخاب نشدن به عنوان وزیر امور خارجه از سوی ترامپ تحقیر شد پس از آن به منتقد اصلی ترامپ در درون حزب جمهوریخواه تبدیل شد. 

همزمان با برنده شدن «داگ جونز» نامزد حزب دموکرات در الاباما، اعلام نامزدی رامنی می‌تواند بدترین خبر برای ترامپ باشد. رامنی می‌تواند فرصت گروه‌بندی دوباره را در درون حزب جمهوریخواه فراهم آورد. همه چیز به بخت و اقبال ترامپ در سال آینده بستگی دارد. 

«رابرت دابلیو مری» مورخ و سردبیر نشریه «امریکن کانسرواتیو» در شماره ماه ژانویه و فوریه نوشته بود که نسبت به چشم‌انداز ریاست‌جمهوری ترامپ بدبین است. او در یادداشت خود نوشته است که «خلاء حاکمیت» را در هسته ریاست‌جمهوری ترامپ احساس می‌کند. مری می‌نویسد علیرغم آن‌که ائتلافی سیاسی پشت سر ترامپ سبب شد تا او به پیروزی برسد با این حال، به نظر می‌رسد برخلاف چهره‌هایی چون بیل کلینتون و ریچارد نیکسون -که قابلیت ایجاد توازن سیاسی در شرایط پیچیده را داشتند- این کار از ظرفیت و توان ترامپ خارج است و او قادر به ایجاد یک دول واحد نیست».

این نشریه در ادامه می‌افزاید: «از دید مری به نظر می‌رسد ترامپ قدرت تمرکز لازم برای ایجاد یک استراتژی سیاسی منسجم همراه با ابتکار عمل را ندارد. به نظر می‌رسد او چهار تا هشت ساعت در روز به تماشای تلویزیون -علاوه بر گلف- می‌پردازد و یا انتشار توئیت‌های تهاجمی خنده‌دار وقت‌اش را می‌گذراند؛ از حمله به هما عابدین مشاور کلینتون و جیمز کامی رییس پیشین اف بی ای گرفته تا انتقاد از پاکستان. در سیست خارجی به نظر می‌رسد که او رویکرد چرخشی دارد. او از زمانی که وارد کاخ سفید شده از گیر افتادن در دام جنگ‌های خاورمیانه دوری کرده است اما اکنون موضعی بسیار تند علیه ایران اتخاذ کرده است.

اخیرا، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که در برابر آن‌چه برخورد با اعتراض مردم در ایران خوانده، امریکا نباید و نمی‌تواند ساکت بنشیند. اظهارات او شبیه آن چیزی است که جورج دابلیو بوش می‌گفت. سوال اما این است در صورت برخورد با معترضان در ایران، ترامپ چه واکنشی از خود نشان خواهد داد؟ آیا مانند اوباما در سال ۲۰۰۹ میلادی سکوت می‌کند یا مداخله خواهد کرد؟ او در مورد کره شمالی از هر آن‌چه بوش می‌گفت نیز تجاوز کرده است. او پاکستان را به عنوان یک دولت به شکلی غافلگیرانه محکوم کرده است و ‌تسلیحات سنگین به اوکراین می‌فروشد. 

ترامپ اگر در سیاست خارجی به این مسیر ادامه دهد رامنی به عنوان یک محافظه‌کار احتمالا جای مانور کمی برای مقابله با او خواهد داشت. با این حال، در عرصه داخلی رامنی این قابلیت را خواهد داشت. رامنی خود آنتی‌تز ترامپ است. او یک بازرگان بسیار موفق و با استعداد بوده که زمانی فرماندار ماساچوست بود. او پیشتاز تهیه نسخه بدیل برای اوباماکر در سال ۲۰۰۶ میلادی بود. رامنی و ترامپ در گذشته نیش و کنایه و زخم زبان نثار یکدیگر کرده‌اند. رامنی در انتخابات  ترامپ را مقلب خوانده بود.

همان‌گونه که «ارون بلیک» در «واشنگتن‌پست» نوشته است رامنی می‌تواند تبدیل به یک سرگیجه واقعی برای ترامپ شود. رامنی نیازی به فشار زیاد برای ایجاد اجماع در سنا علیه ترامپ ندارد؛ چرا که در یوتا احساسات عمومی ضد‌ترامپ و به نفع اوست. ترامپ در آن ایالت برنده شد با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت ترامپ در آنجا ۱۹ درصد است و میزان نارضایتی از او ۷۱ درصد می‌باشد؛ آن هم به سبب عدم علاقه مورمون‌های ساکن یوتا به ترامپ. در نتیجه، ۲۰۱۸ برای ترامپ راحت و شیرین آغاز نخواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین