کد خبر: ۵۰۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

کمبود این عنصر در بدن عامل پرخاشگری و خشونت است

مس یکی از عناصر مورد نیاز بدن است که کمبود این عنصر مهم در بدن مشکلاتی را به همراه می آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آب مروارید : آمار‌ها نشان می‌دهد که از هر ۲۵۰ نوزاد یک نوزاد به آب مروارید مبتلاست.ساختار چشم‌ها دارای یک عدسی است؛ برای این‌که عدسی چشم بتواند به خوبی تصاویر اطراف را در چشم فرد منعکس کند، نباید کدورتی روی آن بوده و باید کاملا شفاف باشد، به هرکدورتی که روی عدسی چشم بوده و مانع از دیدن کامل فرد شود، آب مروارید گفته می‌شود. عوامل مادرزادی و ارثی مهم‌ترین دلیل ابتلا به آب مروارید است، اما این مشکل بینایی تنها به دلایل مادرزادی به وجود نمی‌آید؛ مصرف کورتون‌ها، اشعه درمانی رادیوتراپی و همچنین ضربه به سر از عواملی است که می‌تواند انسان را در سنین میانسالی به آب مروارید مبتلا کند.

سبزیجات :یکی از روش‌های کاهش اشتها، مصرف فیبر است؛ خوردن روزی دو عدد میوه و مصرف سبزیجات در کنار وعده‌های غذایی به کاهش اشتها کمک زیادی می‌کند؛ همچنین فیبر از نفخ هم جلوگیری می‌کند.

مواد مخدر:مصرف یکی از انواع مواد مخدر Drugs که در میان افراد، مخصوصا جوانان شایع است، گل یا ماری‌جوانا است؛ عده‌ای باور دارند که به دلیل آن‌که ماری‌جوانا گیاهی است؛ خطر زیادی ندارد؛ در حالی‌که این ماده مخدر می‌تواند آسیب‌های زیادی داشته باشد.اختلالات خلقی مانند افسردگی، روان‌پریشی، سر درد، بی‌حوصلگی و التهاب ریه از جمله این آسیب‌ها است همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف گل می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان بیضه را در مردان تا ۳ برابر افزایش دهد.

ویتامین آ:ویتامین A را می‌توان یک محافظ کننده پوست دانست؛ این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان فوق العاده‌است که محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد است.رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست هستند؛ ویتامین A. همچنین در کاهش ترشح ماده‌ای به نام موثر است؛ بعضی از مشکلات پوستی مانند آکنه از ترشح ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که کمبود ویتامین A موجب خشکی پوست شده و باعث ترک خوردگی آن می‌شود.

ناباروری در مردان :بسیاری از افراد می‌دانند که استفاده بیش از حد از سونا و جکوزی در ناباروری مردان موثر است؛ اما بهتر است بدانید که هر عامل تشدید کننده گرما می‌تواند مردان را در معرض ناباروری قرار دهد. متخصصان می‌گویند که مشاغلی که در آن افراد با گرما سر و کار دارند؛ مانند نانوایی و جوشکاری یا حتی رانندگانی که طولانی مدت کار می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ناباروری قرار دارند.

مس: مس یکی از عناصری است که بدن انسان به آن نیاز دارد؛ به طوری‌که افراد بالای ۱۹ سال روزانه باید ۹۰۰ میکرو گرم مس دریافت کنند. مس محافظ رگ‌های خونی بوده و در سلامتی Health استخوان‌ها و مساعدت می‌کند؛ همچنین مشکلات و اختلالات پوستی، مشکلات شنوایی کم‌خونی و کاهش جذب آهن در بدن، افسردگی و پرخاشگری از مشکلاتی است که به دلیل کمبود مس ایجاد می‌شود. غذا‌های دریایی، گوشت، تخم مرغ و برخی ادویه‌ها مانند زعفران و فلفل قرمز منبع غنی مس هستند؛ همچنین بیشتر دانه‌های خوراکی مقادیر قابل توجهی از عنصر مس دارند.

فلفل قرمز :فلفل قرمز می‌تواند با تحریک فعالیت‌های قلبی عروقی و همچنین کاهش فشارخون، روند تصفیه خون را سریع‌تر کرده و سیستم قلبی عروقی را تقویت کند.

مکمل ها و ویتامین ها :محققان معتقدند مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی بدون در نظر گرفتن میزان مصرف آنها، برای سلامتی انسان خطرناک است.متخصصان آمریکایی دریافته اند که تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۳ هزار نفر در این کشور به دلیل مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی راهی بیمارستان شده اند؛ بزرگترین مشکل اینجاست که بدن انسان ویتامین‌های موجود در قرص‌ها و پودر‌های مکمل را مانند مواد مغذی موجود در غذاها، میوه و سبزیجات جذب نکرده و در هضم آن‌ها هم مشکل دارد.

آسم :گرچه واکنش‌ها و حساسیت‌های غذایی در میان مبتلایان به آسم متفاوت است؛ پزشکان توصیه می‌کنند این بیماران به طور کلی از مصرف ۶ نوع ماده غذایی اجتناب کنند که عبارتند از: میوه‌های خشک، الکل، ترشی، میگوی آماده یا منجمد و سیب زمینی‌های آماده و بسته بندی شده و غذا‌های آلرژی زا .

کرم ضد چروک دور چشم :بسیاری از افراد با بالارفتن سنشان تصمیم به استفاده از کرم‌های ضد چروک دور چشم می‌کنند؛ بهتر است بدانید که مصرف بیش از اندازه این کرم‌ها می‌تواند به حساسیت‌های پوستی منجر شود.ترکیبات اسید میوه یکی از مهم‌ترین عناصر در ساخت این کرم‌ها هستند که با تحریک سلول‌های زیر پوست امکان تولید کلاژن و الاستین را فراهم می‌کنند؛ هیالورونیک اسید هم که در کلاژن سازی موثر است، در این کرم‌ها وجود دارد؛ ترتینوئین یکی دیگر از عناصر این کرم هاست که بیشتر در درمان جوش‌های زیر پوستی موثر است.
رکنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین