کد خبر: ۵۰۰۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

گلایه عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان

طبق قانون، درصد سود همه کالاها باید مشخص باشد. این در حالی است که در حال حاضر هیچ نظارتی روی سود وارد کنندگان خودرو انجام نمی‌شود. چرا باید یک خودرویی که نهایتا 16 میلیون تومان تمام شده، 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؟
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت‌های مصرف‌کننده در ایران، غیر واقعی است. این موضوع بارها و بارها توسط  سازمان‌ها و انجمن‌ها و ... مطرح شد اما در نهایت در مرحله طرح موضوع، باقی ماند و اقدامی عملی برای آن صورت نگرفت. محمد محمدی عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به پول نیوز گفت: قیمت‌ها در ایران غیر واقعی است. تصور کنید، یک دستمال کاغذی 800 تومانی را 3 هزار تومان می‌فروشند. این مساله را طرح کردیم و به جای حل این مساله، صورت آن را پاک کردند. انجمن تلاش‌های بسیاری برای واقعی‌سازی قیمت‌ها کرد اما در نهایت با سنگ‌اندازی عده‌ای دوباره به همان نقطه سابق برگشتیم. 

او با اشاره به بازار رها شده‌ی خودروها وارداتی می‌گوید: طبق قانون، درصد سود همه کالاها باید مشخص باشد. این در حالی است که در حال حاضر هیچ نظارتی روی سود وارد کنندگان خودرو انجام نمی‌شود. چرا باید یک خودرویی که نهایتا 16 میلیون تومان تمام شده، 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؟

محمدی افزود: اقلام و اجناس را کیلویی در کشور چین می‌خرند و دانه‌ای به مردم می‌فروشند. چرا باید قیمت‌گذاری در ایران بر مبنای اراده واردکننده تعیین شود؟ در چنین شرایطی قیمت‌گذاری تولیدکنندگان هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. تولید کننده می‌گوید چرا وقتی هر کس می‌توان گران‌ بفروشد، من نتوانم؟ روند قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت نهایی تمام شده در کشور باید اصلاح شود.
پول نیوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین