کد خبر: ۵۰۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸

۵ خوراکی سرشار از نمک

برخی از خوراکی‎‌ها که نمک زیادی دارند و ما از آن بی‎‏اطلاعیم در زندگی‎مان نقشی پررنگ دارند و بهتر است آن‌ها را بشناسیم تا در مصرفشان رعایت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حتما شما هم شنیده‎اید که باید نمک بیش از اندازه را از زندگی‏تان حذف کنید و شاید برایش تلاش هم کرده باشید. اما جالب است بدانید بسیاری از مواد غذایی هستند که نمک زیادی دارند و کمتر کسی این موضوع را می‌‎داند. در زیر به این خوراکی‌‎ها اشاره می‏‌کنیم:

نوشیدنی انرژی‌زا
حتی بعد از این که یک جلسه تمرین فشرده در باشگاه داشتیم و با عرق کردن حسابی آب از بدنمان رفته هم نباید نوشیدنی انرژی‎زا نوشید. این نوشیدنی فقط برای ورزشکارانی که برنامه فشرده ورزشی دارند توصیه شده است.

برگر گیاهی
این طور به نظر می‌‏رسد که اگر گیاه‏خوار باشیم حتما مواد غذایی‌‏ای که مصرف می‌‏کنیم سالم و سلامت هستند. اما همبرگرهای گیاهی نمک زیادی دارند. در واقع همه جایگزین‎های گوشت پر از نمک هستند.

کوکی
وقتی خوراکی‏‌ای شیرین می‏‌خورید احتمالا خیلی نگران شیرینی هستید، اما در واقع باید نگران شوری هم باشید. کوکی‎ها یکی از انواع شیرینی‎ها هستند که نمک زیادی دارند.

کنسروها
انواع سبزیجات که به صورت کنسرو هستند نمک زیادی دارند. گزینه بهتر این است که این مواد را به طور تازه و یخ زده تهیه کنیم. اگر مجبور هستید حداقل کنسروهایی را پیدا کنید که روی آن نوشته در تولیدش از نمک استفاده نشده است.

پنیر
انواع پنیرها این روزها در دنیا موجود هستند و اتفاقات طرفدار زیادی هم دارند. اما فراموش نکنید ماده تشکیل دهنده اصلی پنیر نمک است. برخی از انواع آن شورتر و پرنمک‏تر و برخی متعادل‌تر هستند.

منبع: همشهری آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین