کد خبر: ۵۰۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
روزنامه جروزالم پست گزارش داد:

هفته سخت ترامپ درباره توافق هسته‌ای/ کنگره به تکاپو افتاده است

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت که احتمال اعلام خروج آمریکا از برجام کنگره این کشور را برای اقدامی در این زمینه به تکاپو انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به اهمیت هفته پیش رو برای رئیس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری درخصوص برجام اشاره هفته سخت ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران/ کنگره آمریکا به تکاپو افتاده استکرده و می‌نویسد: پیش رو بودن چندین ضرب‌الاجل، ترامپ را مجبور کرده است که درباره ادامه حضور در توافق هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه این گزارش آمده است: رئیس‌جمهور آمریکا در هفته پیش‌رو با چندین ضرب‌الاجل برای تصمیم‌گیری درباره ادامه باقی ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای ایران مواجه است. اما در پیش گرفتن اقدام‌هایی از سوی کنگره این کشور می‌تواند مانع از هرگونه تصمیم‌گیری دراماتیک از سوی ترامپ حداقل در شرایط کنونی باشد.

در ابتدا، ترامپ روز جمعه آینده  باید درباره ادامه لغو اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر اساس برجام تصمیم گیری کند. عدم امضای این طرح که هر ۱۲۰ روز یک بار باید انجام شود، به صورت اتوماتیک منجر به اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران و کسانی که با این کشور همکاری اقتصادی انجام می‌دهند، خواهند شد و به طور موثر منجر به عقب‌نشینی واشنگتن از توافق ایران می‌شود.

ترامپ پس از آنکه در اکتبر گذشته از تایید اجرای برجام از سوی ایران ممانعت کرد،  بار دیگر باید در این زمان اجرای تعهدات هسته‌ای ایران بر اساس برجام را تایید کند.

ترامپ تاکنون بارها به صراحت، مخالفت خود را با توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده و در دوران تبلیغات ریاست جمهوری خود وعده خروج آمریکا از این توافق را مطرح کرده بود. در اکتبر گذشته، وی تصریح کرد که عدم تایید اجرای برجام، نخستین گام در مسیر استراتژی وی برای اصلاح این توافق و یا کنار رفتن از آن است.

در همین حال، ترامپ کنگره آمریکا را به چالش کشیده و خواسته است تا طرحی را برای اصلاح مواردی در برجام تصوب کند. دو نماینده کنگره آمریکا پیش‌نویس طرحی را در این زمینه ارائه کرده‌اند که بندهای جدیدی را به توافق ایران و گروه ۱+۵  اضافه می‌کند. این پیش‌نویس اما به شدت با مخالفت متحدان آمریکا در اروپا و دموکرات‌ها مواجه شده است.

هیچ اقدامی طی ۹۰ روز گذشته انجام نشده است. اما اعضای ارشد کنگره آمریکا اکنون این ضرورت را احساس می‌کنند که به دلیل نگرانی از اقدام احتمالی ترامپ در نقض توافق هسته‌ای باید به سرعت در هفته جاری اقدامی در این زمینه انجام دهند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
1
هم صدایی کیهان و جروزالم تعجب ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
1
هم کیهان هم جروزالم برجام ستیزند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
1
نگرانی از اقدام احتمالی ترامپ در نقض توافق هسته‌ای باید به سرعت در هفته جاری اقدامی در این زمینه انجام دهند.
نگرانی سیاسمتداران عاقل دلسوز شیعیان ایران از امثال کیهان نفاق افکن ,عباسی سو نگر وازغدی ,,,,,,,..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین