کد خبر: ۵۰۰۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

شگفت‌زده‌ها و ناکامان جوایز گلدن گلوب

هفتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب نیز طبق روال گذشته با شگفتی‌هایی همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز : از بزرگترین ناکامان جوایز گلدن گلوب 2018، «پُست» جدیدترین ساخته سینمایی «استیون اسپیلبرگ» بود که با نامزدی در شش شاخه از شانس بالایی در این رویداد سینمایی برخوردار بود اما در نهایت نتوانست هیچ جایزه‌ای کسب کند و دست خالی مراسم را ترک کرد.

به گزارش ورایتی،‌ ترکیب «اسپیلبرگ»، «تام هنکس» و «مریل استریپ» در فیلم «پُست»، ترکیبی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید اما در نهایت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فرصت درخشش را به سایر فیلم‌ها و سینماگران دادند.

این فیلم که در جوایز سالانه هیات ملی نقد آمریکا، جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد و زن سال را به خود اختصاص داده بود، روایتگر داستان واقعی «بن بردلی» دبیر نشریه واشنگتن پُست با بازی «تام هنکس» و یک ناشر به نام «کترین گراهام» با نقش ‌آفرینی «مریل استریپ» است که دولت آمریکا را به سبب گزارش دادن مجموعه‌ای از اسناد بحث برانگیز در سال ۱۹۷۱ به چالش کشیدند.

«برو بیرون» ساخته «جردن پیل» که از نگاه دو سایت معتبر «سایت اند ساوند» و «راتن تومیتوز» در رتبه نخست برترین فیلم‌های سال 2017 قرار گرفته و در فصل جوایز سینمایی نیز حضور موفقی داشته نیز توانست در جوایز گلدن گلوب به توفیقی دست یابد.

دیگر فیلم پرامیدی که جوایز گلدن گلوب را دست خالی ترک کرد، «دانکرک» درام جنگی ساخته «کریستوفر نولان» بود. این فیلم با وجود فیلمبرداری و کارگردانی چشمگیر، رقابت را به فیلم‌هایی با داستان‌های کوچک‌تر و شخصی‌تر چون «لیدی برد» و «سه بیلبورد» واگذار کرد.

«دانکرک» با بازی «تام هاردی» و «مارک رایلنس» داستان عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در سال ۱۹۴۰ را روایت می‌کند.

فیلمی که علی‌رغم تحسین منتقدین نتوانست توجه جوایز گلدن گلوب را جلب کند؛ «مرا به نامت صدا کن» به کارگردانی «لوکا گوادانینو» بود و «تیموثی شلمی» و «آرمی هامر» نیز هر دو شاخه‌های بازیگری و در رقابت با «گری اُلدمن» و «سام راکول» شکست خوردند.

در بخش تلویزیونی نیز اعطای جایزه بازیگری به «عزیز انصاری» (استاد هیچ) و «راشل براسنان» (خانم میزل شگفت‌انگیز)، بازیگران تازه‌کار که برای اولین بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده بودند از مواردی بود که تعجب بسیاری را برانگیخت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین