کد خبر: ۵۰۰۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

آتش نشانی تهران 7 ساختمان پر خطر مانند پلاسکو را پلمپ کرد

7300 ساختمان پایتخت در سطح بندی پرخطر شرایط ایمنی مناسبی ندارند که 243 ساختمان از این تعداد بسیار پر خطر هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در نشست خبری امروز گفت: در روزهای اخیر هماهنگی بسیار مناسبی بین آتش نشانی تهران، شهرداری تهران و قوه قضائیه صورت گرفته است تا با ساختمان های پرخطر که تلورانسی شبیه پلاسکو دارند برخورد جدی شود و در این راستا با الویت بندی مناطق 11 و 12 تهران هفت ساختمان پرخطر که به اخطاریه ها برای ایمن سازی اعتنائی نکردند با دستور مقام قصائی پلمپ شدند.

مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به بازار Store تهران که یکی از اولیت های مهم ایمن سازی در پایتخت به حساب می آید در پاسخ به خبرنگار رکنا گفت: بازار تهران پتانسیل بسیار خطرناکی برای وقوع حوادث بزرگ دارد، از جمله وضعیت سیم کشی های برق که بیشترین علل وقوع آتش سوزی ها هستند، نحوه انبارداری های نامناسب و سدمعبرها باعث شده اند تا ایمن سازی این بخش از اهداف مهم آتش نشانی تهران باشد، البته قصد نداریم بازار را زیر و رو کنیم اما باید به سطحی از ایمنی مناسب در آن برسیم.

وی در خصوص تمهیداتی که برای بالابردن سطح تجهیزات آتش نشانی صورت گرفته گفت: دو دستگاه نردبان 56 و 64 متری تا هفته آینده در اختیار آتش نشانی تهران قرار خواهد گرفت و با خرید گسترده ای که برای سال آینده انجام شده 19 دستگاه از همین نردبان ها در اختیار آتش نشانی تهران قرار می گیرد.

داوری با تاکید براینکه نظام بازرسی ایمنی برای همه ساختمان های تهران از ابتدای سال آینده انجام خواهد شد افزود: این نظام بازرسی با حمایت شهرداری و قوه قضائیه صورت می گیرد و همه ساختمان های قدیمی و نوساز و تجاری و مسکونی را شامل می شود. باید ایمنی را در سطح شهر افزایش دهیم تا در زمان وقوع هر حوادثی بتوانیم سربلند بیرون آییم.

مدیرعامل آتش نشانی تهران با بیان اینکه 130 ایستگاه آتش نشانی در تهران آمادگی کامل برای زلزله احتمالی دارد گفت: با وجود این آمادگی و سازماندهی که صورت گرفته تا از ایستگاه های آتش نشانی در بحران های بزرگ مانند زلزله حداکثر بهره برداری صورت گیرد اما واقعا کافی نیست باید شهر را ایمن کرد و به شهروندان آگاهی داد.

وی در زمینه شهدای فاجعه پلاسکو گفت: برای محسوب شدن این عزیزلن فداکار به عنوان شهید مکاتبات زیادی با بنیاد شهید صورت گرفته اما هنوز هیچ پاسخی به شهرداری تهران نداند.

رکنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین