کد خبر: ۵۰۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

پیست‌ اسکی سپیدان در انتظار اندکی برف+تصاویر

نباریدن برف مناسب در سپیدان، پیست‌های اسکی این شهرستان سردسیری را به خواب زمستانی فرو برده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پاییز هرسال که بارش برف، جامه زمستانی به تن طبیعت سپیدان می‌کرد، رشته کوه‌های زاگرس نیز پذیرای ورزش‌دوستان، گردشگران و علاقمندان به ورزشی‌های زمستانی می‌شد.

پارسال هم پیست بین المللی پولادکف و پیست اداره ورزش و جوانان سپیدان از آذرماه به استقبال مردم رفت و ماه های دی و بهمن، اوج اسکی بازی در این دو پیست بود.

پیست‌ اسکی سپیدان در انتظار اندکی برف+تصاویر

این روزها، اما با گذشت حدود ۴ ماه از فصل سرما، خبری از بارش برف نیست و حسرت اسکی‌بازان برای حضور در پیست‌های سپیدان و خاطرات برف بازی کودکان همچنان در سکوت و تنهایی زاگرس باقی مانده است.
         
مردم سپیدان، که گاهی ارتفاع ۱۵۰ سانتی متری برف باعث گرفتاری چرخ زندگی شان می‌شد، این روز‌ها در انتظار بارش برف و باران چشم به آسمان دارند. 

اما طبیعت زمستانی سپیدان تنها تابلویی بی نظیر برای تماشای گردشگران نبوده، بلکه این بلور‌های سرد و کوچک، کسب و کار زمستانی را در این منطقه داغ داغ کرده است.

پیست‌ اسکی سپیدان در انتظار اندکی برف+تصاویر

پیست بین المللی پولادکف در ۸۰ کیلومتری شمال شیراز و دسترسی به آن از طریق جاده‌های ارتباطی شیراز و یاسوج و نورآباد، هر ساله جمعیت قابل توجهی از ورزشکاران و گردشگران را از نقاط مختلف کشور روانه سپیدان می‌کند.

زارع خفری فرماندار سپیدان با اشاره به ثبت ورود صد هزار خودرو گردشگران زمستانی به این شهرستان در تعطیلات آخر هفته، می‌گوید: ورزش‌های زمستانی و فعالیت دو پیست اسکی سپیدان، تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب و کار مردم این شهرستان داشته به گونه‌ای که حدود هزار سپیدانی در فصل سرما از قِبَل رونق پیست و ورزش‌های مفرح زمستانی امرار معاش می‌کنند.

پیست‌هایی که امسال نتوانسته‌اند به لحاظ میزان برف به سطح استاندارد برسند و مهیای ورزش های زمستانی شوند.

پیست‌ اسکی سپیدان در انتظار اندکی برف+تصاویر

به گفته ظریف کار ، رئیس مجموعه پولادکف سپیدان برای راه اندازی پیست اسکی نیازمند بارش برف و تجمع  ۵۰ سانمتیمتر برف هستیم.

مجموعه تفریحی - ورزشی پولادکف، از پیست‌های اسکی بزرگ و بین‌المللی ایران و نخستین پیست اسکی جنوب کشور است.

این پیست با ۵۰۰ هکتارمساحت در ۱۵ کیلومتری شمال شهر اردکان مرکز شهرستان گردشگری سپیدان واقع شده است.

طول این پیست سه و نیم کیلومتر و شیب آن ۳۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیست پولاد کف همچنین دارای هتل سه طبقه با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا، ۴ واحد غذاخوری و توقفگاه با گنجایش ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو، تله کابین به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر و گنجایش جابجائی هر ساعت ۶۰۰ نفر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول هزار و ۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین