کد خبر: ۵۰۱۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
پمپاژ ناامیدی در جامعه علت اتفاقات اخیر بود

دوباری که سیدحسن خمینی هاشمی را مضطرب دید/ هاشمی مطمئن بود که نمی‌شود برای همیشه مردم را گول زد/اگر امید وجود نداشته باشد، همه ما درجا می‌زنیم و به شورش می‌انجامد

یادگار امام تاکید کرد: نزدیکی آیت‌الله هاشمی با قرآن یک خوشبینی نسبت به خدا در ایشان ایجاد کرد. البته من یکی، دوبار ایشان را مضطرب دیدیم. در شرایط سخت سال ۸۸ مضطرب نبود اما یکی از لحظات که فکر می‌کنم خیلی ناراحت بودند ۱۵ خرداد ۸۴ بود. همان هم چند ساعتی طول نکشید.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: جلسه بسیار با عظمتی است و امیدوارم خداوند کمک کند نسبت به روح آقای هاشمی ادای احترام کنم.

هاشمی به من لطف پدرانه داشت/ ارتباطی میان من و هاشمی در سال‌های اخیر ایجاد شده بود 

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام طباطبایی اظهار داشت: سخنان آیت‌الله طباطبایی دردهایی را مضاعف کرد. یک سال از فراغ مرحوم آقای هاشمی گذشت و حوادث بسیار بزرگی پشت سر گذاشتیم. 

یادگار امام با بیان اینکه سخن درباره آقای هاشمی از زوایای قابل طرح است، هر موضوعی مطرح شود می‌توانید از شخصیت ایشان بگویید، تصریح کرد: در سال‌های اخیر ارتباطی بین من و ایشان ایجاد شده بود و لطف پدرانه‌ای به من داشتند. 

همه صفات هاشمی امید بود 

سیدحسن خمینی با بیان اینکه تمام انتخابات مختلفی که از سال ۸۴ تا این اواخر صورت گرفت، من همراه ایشان بودم، خاطرنشان کرد: از انتخابات تلخ ۸۴ گرفته تا خبرگان اخیر همراه‌شان بودم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان همه آقای هاشمی را در این صفات خلاصه کرد، ابراز داشت: آقای هاشمی همه صفتش امید بود و به قدری این امر پر رنگ بود که بعضی‌ها می گفتند اگر الان آقای هاشمی را به زندان می‌برند می‌گفت شاید راه کج شد و ما را به باغ و بستان بردند. 

هاشمی در شرایط سخت سال ۸۸ مضطرب نبود

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای هاشمی به امید به خدا خوشبین بود، عنوان کرد: نزدیکی آیت‌الله هاشمی با قرآن یک خوشبینی نسبت به خدا در ایشان ایجاد کرد. البته من یکی، دوبار ایشان را مضطرب دیدیم. در شرایط سخت سال ۸۸ مضطرب نبود اما یکی از لحظات که فکر می‌کنم خیلی ناراحت بودند ۱۵ خرداد ۸۴ بود. همان هم چند ساعتی طول نکشید. 

سیدحسن خمینی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی به فهم مردم اطمینان داشت. مطمئن بود که نمی‌شود برای همیشه مردم را گول زد و خرد جمعی اهمیت دارد. ایشان به راه و روش خودشان اطمینان داشتند. باور داشتند که آنچه که می‌گوید درست است.

اگر امید وجود نداشته باشد، همه ما درجا می‌زنیم

وی با بیان اینکه ممکن بود آیت‌الله هاشمی عقیده‌اش را عوض کند ولی در گذر زمان معتقد بود آنچه که می‌گوید در دوره خودش درست است، یادآور شد: این موارد در ایشان امیدی را ایجاد کرد که اولا، راه ما درست است و دوما، مجموعه مردم اشتباه نمی‌کنند و سوما اینکه خداوند وعده نصرت داده است.

یادگار امام افزود: اگر امید وجود نداشته باشد، همه ما درجا می‌زنیم یا به رخوت یا خشونت و شورش می‌انجامد.

پمپاژ ناامیدی در جامعه علت اتفاقات اخیر بود

سیدحسن خمینی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر بیان کرد: استنباط من در مورد اتفاقات اخیر این است که بیش از هر چیز علت پمپاژ ناامیدی در جامعه بوده است. برای جلوگیری از هر اغتشاشی باید امید در جامعه وجود داشته باشد.


منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
درود بر فرزند برومند یادگار عزیز امام (ره)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین