کد خبر: ۵۰۱۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
ارائه لیستی به وزرای اطلاعات، کشور و علوم برای شناسایی

نماینده مجلس: آمار کل دستگیرشدگان اعتراض‌های اخیر؛ ۳۷۰۰ نفر در سراسر کشور/آمار ضد و نقیض از بازداشت دانشجویان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه بازداشت افراد در ناآرامی‌های اخیر کشور توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بوده، اعلام کرد: نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان دستگیرشده را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت درباره آخرین آمار دانشجویان بازداشتی در اعتراضات و نارامی‌‎های اخیر کشور، گفت: آمارهای متفاوتی از نهادهای مختلف در خصوص دستگیری دانشجویان در جریان اعتراضات اخیر به نمایندگان مجلس ارائه شده است لذا نمی‌توان آمار دقیقی از بازداشت دانشجویان ارائه کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی آمار کل بازداشتی‌های اخیر را حدود 3 هزار و 700 بازداشتی در سراسر کشور اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه بازداشت این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بوده است نمی‌توان آمار دقیق دانشجویان را اعلام کرد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مراجعات مردمی، تعداد دانشجویان بازداشتی حدود 40 تا 68 نفر تخمین زده می‌شود که با توجه به آزادی بسیاری از این افراد این آمارها در حال کاهش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مشخصات برخی از افرادی که مشخص نیست چه نهادی آن‌ها را دستگیر کرده است در قالب لیستی به وزارت خانه های اطلاعات، کشور و علوم ارائه شده است تا مشخص شود این افراد را کدامیک از نهادهای امنیتی یا انتظامی دستگیر کرده‌اند و خانواده‌ آنان از بلاتکلیفی خارج شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین