کد خبر: ۵۰۱۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
وزیر علوم اعلام کرد:

بازداشت ‌۱۳۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر/قول وزیراطلاعات برای آزادی دانشجویان قبل از شروع امتحانات/آن‌ها ستاره‌دار می‌شوند؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: براساس آمار موجود در کل کشور نزدیک به 130 نفر دانشجو در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده اند که از این تعداد حدود 15 الی 20 نفر هنوز در بازداشت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر اظهار کرد: براساس صحبت‌هایی که با وزرای اطلاعات و کشور داشته‌ایم و بنا به دستور رئیس‌جمهوری دانشجویانی که تاکنون در بازداشت به سر می برند، در روزهای آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با تاکید بر اینکه درخواست وزارت علوم آزادی دانشجویان بازداشتی در اولین فرصت ممکن است، به تعداد این دانشجویان اشاره کرد و گفت: براساس آماری که به من ارائه شده است در مجموع در جریان اعتراضات اخیر در کل کشور تعداد 130 نفر دانشجو بازداشت شده‌اند و براساس همین آمار در حال حاضر تنها 15 الی 20 نفر هنوز در بازداشت به سر می برند.

وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات قول داده است که دانشجویان بازداشتی تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم آزاد شوند، درباره احتمال ستاره‌دار شدن این دانشجویان تاکید کرد: در حال حاضر موضوعی به نام ستاره دار شدن دانشجویان مطرح نیست. مفهوم ستاره دار بودن دانشجویان برای زمان و شرایطی بود که دانشجویان تحت نظر قرار می گرفتند اما الان برای افرادی که فارغ‌التحصیل می شوند این موضوع مطرح نیست.

غلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تشکیل پرونده قضایی برای دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات اخیر گفت: اگر برای فردی شواهد و مدارک ارتکاب جرم وجود نداشته باشد، هیچ پرونده ای برای او تشکیل نخواهد شد. در همین زمینه تاکید رئیس‌جمهوری نیز بر این است که صرف بازداشت برای کسی ملزم به تشکیل پرونده قضایی نشود.

وی درباره احتمال برعهده گرفتن وثیقه برای آزادی موقت دانشجویان بازداشتی از سوی دانشگاه های محل تحصیل خاطر نشان کرد: در این زمینه قوانین مشخصی وجود دارد و قرار شده که اگر فردی وثیقه لازم برای آزادی را در اختیار نداشت با کفالت و ضمانت امکان آزادی اش فراهم شود. در این زمینه با قوه قضائیه و دادستانی صحبتهایی داشته‌ایم و ایشان قول نهایت کمک را داده‌اند.

غلامی ادامه داد: همین که تاکنون اکثر دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند نتیجه کمک و مساعدت مجموعه هایی نظیر وزارت اطلاعات، وزارت کشور و دادستانی است که از آنها تشکر می کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین