کد خبر: ۵۰۱۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

علت مرگ کشتی‌گیر سابق تیم ملی نوجوانان

رییس هیات کشتی استان خوزستان در مورد علت مرگ فرنگی کار خوزستانی سخن گفت.
آفتاب‌‌نیوز : سید حسین مرعشیان، رییس هیات کشتی استان خوزستان در مورد مرگ ناگهانی علی یوسفی کیا دارنده مدال برنز سال 2009 نوجوانان آسیا، اظهار کرد: گفته شده علت مرگ او گاز گرفتگی بوده است. مرگی مفت! اگر بگویم مفت، بی ربط نگفته‌ام. این جوان ورزشکار بر اثر گازگرفتگی و خفه شدگی جان خود را از دست داده است و باید به خانواده‌ بزرگوارش و جامعه کشتی به خاطر از دست دادن یک جوان ورزشکار تسلیت گفت‌.

او در ادامه‌ گفت‌: بعد از دانشجو شدنش در دانشگاه تهران از خوزستان رفت و در تهران مستقر شد. او در آخرین انتخابی تیم‌ ‌ملی برای حضور در  رقابت‌های کشتی دانشجویان مقابل رسول گرمسیری قرار گرفت و به او باخت و به مسابقات اعزام نشد. یوسفی کیا ، پسر بسیار خوب و با اخلاق نیکو بود. همیشه در  المپیادها و انتخابی‌ها به عنوان قهرمان معرفی می‌شد. دارنده مدال برنز آسیا بود و با همان مدال توانست در دانشگاه تهران به تحصیل بپردازد.

رییس هیات کشتی  استان خوزستان در پایان صحبت‌های خود  همچنین ‌اضافه کرد: ‌یوسفی کیا حدود 25 سال سن داشت. این جوان به شکل ناگواری جان خود را از دست داد و باز هم به خانواده‌ کشتی و خانواده‌ یوسفی کیا تسلیت می گویم.

علی یوسفی‌کیا، کشتی‌گیر 25 ساله خوزستانی و اهل روستای بدیل بخش عقیلی شهرستان گنوند که برای تفریح به بابلسر سفر کرده بود در محلی که اسکان داشت، بر اثر گازگرفتگی درگذشت. یوسفی‌کیا از کشتی‌گیران و قهرمانان خوزستانی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه تهران بود.

مدال برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و کسب سه عنوان قهرمانی المپیاد دانشجویی، از جمله افتخارات این کشتی‌گیر محسوب می‌شود. همچنین او چند سال قبل نیز به تیم‌ملی جوانان دعوت شده بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین