کد خبر: ۵۰۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

مسکو: آمریکا عامل حمله به پایگاه روس ها در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در زمان حمله اخیر تروریست‌ها به پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه، پهپادهای آمریکا در آسمان منطقه حمیمیم پرواز می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت دفاع روسیه از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر فراز منطقه حمیمیم در زمان حمله اخیر به پایگاه‌های نظامی حمیمیم و طرطوس خبر داده است. این در حالی‌ است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هرگونه ارتباط نیروهای آمریکایی با این حادثه را رد می‌کند.

به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد، لحظه‌ای که تروریست‌ها پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه را هدف حملات پهپادی قرار می‌دادند، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه حمیمیم در حال پرواز بودند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، در هنگام حمله تروریست‌ها با پهپادها به پایگاه‌های نظامی مذکور، یک هواپیمای شناسایی آمریکایی به مدت بیش از چهار ساعت در ارتفاع هفت هزار متر بالای دریای مدیترانه بین طرطوس و حمیمیم در پرواز بود و این یک تصادف بسیار عجیب و غریب است.

این وزارتخانه متذکر شد، فناوری‌های به‌کار رفته در جریان این حمله را «می‌توان در بازارها خریداری کرد» و این امر، مایه نگرانی‌ست.

این بیانیه افزود، امکان برنامه‌ریزی پهپادهای جنگی و سیستم «جی‌پی‌اس» در یک دانشکده مهندسی بسیار خوب یکی از کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد که این طور حملات را با پهپادها برنامه‌ریزی کند.

وزارت دفاع روسیه، دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پایگاه هوایی حمیمیم در طَرطوس در جنوب غربی سوریه، شامگاه جمعه هدف حمله پهپادها قرار گرفته ولی این حمله هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین