کد خبر: ۵۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
ترامپ پایبندی به برجام را اعلام خواهد کرد

آسوشیتدپرس: ترامپ تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید می‌کند

یک رسانه آمریکایی روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه خبر داد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آتی به موجب تعهدات این کشور در برجام، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته «ترامپ» در توجیه این اقدام به پیشرفت‌هایی استناد خواهد کرد که در تهیه یک طرح قانونی برای «اصلاح نقائص برجام»، مطابق با دستور کاخ سفید حاصل شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از پیشرفت‌هایی در مذاکره با کشورهای اروپایی و اعضای کنگره آمریکا برای تهیه طرح اصلاح برجام خبر داد. او علی‌رغم این گفت که تهیه چنین طرحی تا ضرب‌الاجل اعلام تصمیم ترامپ مقدور نخواهد بود. 

گزارش‌های خبری حاکی است «دونالد ترامپ» احتمالاً روز جمعه تصمیم خود درباره تمدید معافیت‌های تحریمی برای ایران را اعلام خواهد کرد. امتناع رئیس‌جمهور آمریکا از صدور این معافیت تحریمی به معنی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای خواهد بود. 

آسوشیتدپرس به نقل از ۶ منبع آگاه تصمیم پایبندی ترامپ برای ماندن در برجام را اعلام کرد. منابع آگاه همچنین گفته‌اند واشنگتن احتمالاً تحریم‌های جدید و هدفمندی را هم علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی اعمال خواهد کرد.

آسوشیتدپرس مدعی شده برخی از این تحریم‌ها ممکن است شرکت‌ها و افرادی را هدف بگیرند که تحریم‌ها علیه آنها در توافق هسته‌ای برجام معلق شده است. 

به نوشته خبرگزاری فارس، ترامپ در سخنرانی ماه اکتبر خود اعلام کرد نمی‌تواند پایبندی ایران به برجام را تأیید کند. او در آن سخنرانی از کنگره خواست آنچه به گفته وی «نواقص متعدد جدی» برجام است را اصلاح کند. 

وی گفت: «من به دولت دستور همکاری نزدیک با کنگره، و همپیمانانمان را صادر می کنم تا به نواقص متعدد جدی قرارداد بپردازند تا رژیم ایران هیچوقت قادر به تهدید جهان با سلاح هسته ای نباشد.  این شامل قسمت سالهای پایانی توافق می باشد که در چند سال آینده محدودیت ها را از روی برنامه هسته ای ایران بر می دارد.»

او در بخش دیگری از آن سخنرانی تهدید کرد «درصورتی که قادر به رسیدن به یک راه حل در این باره با کنگره و هم پیمانان‌مان نباشیم، در این صورت توافق فسخ می شود. برجام تحت بازبینی مداوم است و مشارکت ما می تواند توسط من به عنوان رئیس‌جمهوری، در هر زمانی، لغو شود.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین