کد خبر: ۵۰۱۳۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
خروج آمریکا از برجام از سوی جامعه بین‌الملل پذیرفته شده نیست

نظر ظریف درباره کتاب «خشم و آتش»: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست/مشکل آن یکی است که به هیچ صراطی مستقیم نیست

محمدجواد ظریف گفت: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست و آنچه که به ما مربوط است، رفتار سیاست خارجی دولت آمریکاست.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در جریان سفر به بروکسل در هواپیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرش در مورد کتاب «خشم و آتش» که به تازگی در آمریکا منتشر شده و باعث جنجال‌های زیادی در این کشور شده است، چیست، گفت: شخصیت ترامپ به ما مربوط نیست و آنچه که به ما مربوط است، رفتار سیاست خارجی آمریکاست. شخصیت ترامپ به مردم آمریکا مربوط است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا در شرایط فعلی توان خروج از برجام را دارد یا نه، تصریح کرد: از نظر بین‌المللی به نظر نمی‌رسد که خروج آمریکا از برجام از سوی دیگر اعضای جامعه بین‌الملل پذیرفته شده باشد.

وی همچنین در ادامه به برخی از سیاست‌ها و تصمیمات نامعقول رییس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: ما در همین چارچوب مشاهده کردیم که چند هفته پیش رییس‌جمهوری آمریکا اقدام دیگری انجام داد که کل دنیا آن را رد کرد و آن تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امروز در جریان مذاکره با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با تمهیداتی که باید در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام اندیشیده شود، رایزنی داشته یا نه، گفت: همه تاکید دارند که ضروری است آمریکایی‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند و این کشور نیز مثل دیگر کشورها موظف است این تعهدات را رعایت کند.

در فیلمی که از گفت‌وگوی ظریف با خبرنگاران در هواپیما منتشر شده، او در پاسخ به سوالی که به نظر می‌رسد در مورد گفت‌وگوی امروزش با لاوروف و همچنین گفت‌وگوی روز پنجشنبه‌اش با فدریکا موگرینی و وزیران امور خارجه سه کشور عضو اتحادیه اروپا است، با خنده به خبرنگاران می‌گوید: مذاکرات با روس‌ها که همیشه خوب است. بعدش هم (مذاکرات روز پنجشنبه) خوب است. مشکل آن یکی است که به هیچ صراطی مستقیم نیست.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که منظور ظریف در این جمله دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکاست که از هنگام روی کار آمدنش به طور مداوم برجام را توافقی بد عنوان کرده و تلاش داشته که این توافق بین‌المللی را ناکارآمد کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
1
خداحفظ كند وزير شايسته وفهيم را ، واقعا هوشمندهستند ودرانتخاب كلمات وعفت كلام همتا ندارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین