کد خبر: ۵۰۱۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

اتباع ۱۸۰ کشور روادید خود را در فرودگاه قشم دریافت می‌کنند

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: با گشایش دفتر صدور الکترونیکی روادید (ویزا) در فرودگاه قشم، اتباع 180 کشور جهان می توانند با داشتن گذرنامه، روادید خود را در مدت تقریبی 20 دقیقه در این فرودگاه دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن قشقاوی شامگاه چهارشنبه در آئین گشایش دفتر صدور الکترونیکی روادید (ویزا) در فرودگاه بین المللی قشم به راه اندازی 10 دفتر صدور الکترونیکی روادید فرودگاهی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: مسافران خارجی می توانند بدون مراجعه به سفارتخانه و کنسول گری های ایران در خارج کشور و با حضور در این دفاتر نسبت به دریافت و تمدید روادیدهای خود اقدام کنند.

وی افزود: اتباع خارجی هم چنین می توانند تقاضای صدور روادید را به صورت اینترنتی به وزارت امور خارجه کشورمان ارائه کنند که پس از 24 ساعت کد رهگیری به گوشی همراه متقاضی ارسال می شود.

قشقاوی ادامه داد: این افراد به محض ورود به فرودگاه قشم می توانند نسبت به دریافت ویزای خود اقدام و ظرف مدت 20 ثانیه ویزای الکترونیکی دریافت کنند.

** دفتر صدور الکترونیکی بستری برای جذب گردشگر خارجی

معاون وزیر امور خارجه در ادامه گفت: راه اندازی دفتر صدور الکترونیکی روادید در فرودگاه قشم بستر مناسبی است تا گردشگر و سرمایه گذار خارجی را به کشور جذب کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که ویزای درمانی، ریلکسیشن روحی، طبیعت گردی و موارد مشابه در یک دسته قرار می گیرند که قیمت آن نصف قیمت ویزاهای دیگر است، مسئولان منطقه آزاد قشم می توانند در جهت رونق تور درمانی در این جزیره حرکت کنند.

اکنون هر هفته بین 140 تا 170 سورتی پرواز در مسیرهای شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و دوبی توسط شرکت های زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، کیش، ماهان و سپهران صورت می گیرد و پیش بینی می شود تعداد پروازها تا 25 درصد رشد داشته باشد.

قشقاوی گفت: ژئوپارک، جنگل حَرّا، غار نمکی و غیر آن ظرفیت های بی بدیل جزیره قشم است که تاکنون بیش از 80 درصد آن حتی برای هموطنانمان ناشناخته باقی مانده است.

وی افزود: باید با تبلیغ بیشتر زیبایی های جزیره قشم در کشور و نیز توسط سفارتخانه های کشورمان در خارج از ایران، مسافران داخلی و خارجی را با دیدنی های این جزیره بیشتر آشنا کرد.

جزیره قشم به وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است. 

همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.

در جزیره قشم بیش از 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه، دخمه، بقایای کنار ساحل مانند غار، بندر و سازه های آبی مانند سد و غیر آن شناسایی شده که تا کنون 30 اثر از آن به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

قشقاوی در ادامه سخنانش گفت: مناطق آزاد کشور دروازه هایی هستند که باید از طریق آن ها مدیریت و تکنولوژی روز دنیا به کشور وارد و ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری کشور از طریق این مناطق به جهانیان معرفی شود.

**قشم الگوی همبستگی ملی

معاون وزیر خارجه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جزیره قشم مجموعه ای از اعتقادات مذهبی را در خود دارد و به عنوان الگویی از همبستگی ملی کشورمان محسوب می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ناآرامی های اخیر افزود: مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال ایجاد نا آرامی و نا امنی در ایران بودند.

قشقاوی اذعان کرد: بیکاری، ضعف هویت ملی و مذهبی، خوشگذرانی مقطعی، احساس نداشتن آینده و علاقه به مسافرت به خارج از کشور باعث شد طرح دشمنان به نا آرامی ها منجر شود و فضای مجازی، ماهواره و غیر آن به این مساله دامن زد.

در هفته گذشته پس از اعتراض مال باختگان به چند موسسه مالی و اعتباری و نیز گرانی اقلام اقتصادی ، گروهی فرصت طلب بر موج این نا آرامی ها سوار شده و دست به اغتشاش هایی در خیابان ها زدند که در پی آن تخریب اموال عمومی و در مواردی حتی کشته شدن چند نفر از هموطنانمان گزارش شد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
کی به ما ویزا میده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین