کد خبر: ۵۰۱۴۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
در این کتاب ادعا شده که ترامپ از اختلالات عصبی رنج می‌برد

آیا افشاگری‌های کتاب «آتش و خشم» به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» پایان می‌دهد؟

جای تعجبی ندارد که در این کتاب ادعا شده که ترامپ مشکلات روانی را تجربه کره و از اختلالات عصبی رنج می‌برد. این حوزه حساسی است. ترامپ در این مورد از خود دفاع کرده و گفته است که از «ثبات ذهنی» برخوردار است و واقعا هوشمند است. او خود را حد یک «نابغه» قلمداد می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- کتاب «مایکل وولف» که به تازگی منتشر شده است آگاهی‌بخش است و همزمان نگران‌کننده؛ در این‌باره که نشان می‌دهد رییس‌جمهوری امریکا برخلاف ادعای خود اصلا فردی «نابغه» و «باثبات» نیست. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه «گاردین» در گزارشی با اشاره به این موضوع می‌نویسد: «مایکل وولف» به جزئیات و رمز و رازهای پشت درهای بسته کاخ سفید پرداخته است. به حرف آنانی که درباره اشتباهات جزئی در کتاب می‌گویند گوش ندهید و دلسرد نشوید. 

آیا افشاگرهای کتاب «آتش و خشم» به ریاست‌جمهوری ترامپ پایان می‌دهد؟

کتاب «آتش و خشم» حاوی داستان بزرگی است. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که ترامپ همانند یک بچه تازه راه افتاده است و کیم جونگ اون را با توئیت‌هایش تهدید می‌کند. نشان می‌دهد که کارکنان کاخ سفید بیهوده و بی‌نتیحه تلاش می‌کنند تا ترامپ را از تهدید خشن کره شمالی بازدارند. 

محیطی که «وولف» از درون کاخ سفید توصیف می‌کند بیشتر شبیه به دادگاه پادشاهی قرون وسطایی و دیوانه است. نظرات کارشناسی به ترامپ تحت تاثیر عناد جناح‌ها و چهره‌هایی است که اطراف او قرار داشته‌اند؛ عناد میان «استفن بانون» استراتژیست ارشد سابق او با «جارد کوشنر» داماد ترامپ با «ایوانکا» دختر او و با سایرین. بانون ایوانکا را «دروغگویی لعنتی» می‌خواند. 

جای تعجبی ندارد که در این کتاب ادعا شده که ترامپ مشکلات روانی را تجربه کره و از اختلالات عصبی رنج می‌برد. این حوزه حساسی است. ترامپ در این مورد از خود دفاع کرده و گفته است که از «ثبات ذهنی» برخوردار است و واقعا هوشمند است. او خود را حد یک «نابغه» قلمداد می‌کند. 

گاردین در ادامه می‌نویسد: «با این حال، افسوس! گمان نمی‌شود که این کتاب به ریاست جمهوری ترامپ پایان دهد. اگر قرار است ترامپ محکوم شود نمایندگان باید رای دهند و سپس پرونده به سنا انتقال یابد؛ جایی که قانون اساسی امریکا نیازمند دو سوم آرای اعضاست تا محکومیت فرد را اثبات کند. مسیر جایگزین متمم ۲۵ قانون اساسی است که طبق آن معاون رییس‌جمهوری (مایک پنس) و دیگر ۱۵ عضو کابینه اعلام کنند که ترامپ قادر به ادامه ریاست‌جمهوری نیست و صلاحیت تداوم انجام وظیفه را ندارد. پس از نظر حقوقی و قانونی ابزار لازم وجود دارد اما آیا اراده سیاسی‌ای نیز پشت سر این موضوع وجود دارد؟ درست است این امکان وجود دارد که اواسط ۲۰۱۸ میلادی در جریان انتخابات توازن قوا در کنگره به هم بخورد. با این حال، در حال حاضر شواهد کمی وجود دارند که نشان دهند واقعا ترامپ مجبور به استعفا خواهد شد. 

در مرحله کنونی بسیار احتمال آن کم است که «پنس» معاون ترامپ کاری کند که او کنار گذاشته شود. متمم ۲۵ قانون اساسی امریکا عمری نیم قرنی دارد و هرگز علیه خواسته‌های روسای جمهوری اجرایی و اعمال نشده است. آیا کسی از اعضای کابینه ترامپ به طور جدی باور دارد که او دچار اختلال روانی است و باید از کار برکنار شود؟ اگر همچنین اعتقادی وجود داشته باشد به نفع ترامپ است. او خود باور دارد که هیئت حاکمه اصلی امریکا علیه او هستند و توانایی‌اش را در بسیج گسترده رای‌دهندگان در ابراز تنفر از این هیئت حاکمه واشنگتن‌نشین نشان داده است. اکنون، واقعیت موجود وجود «آتش و خشم» است. 

نشریه «نیوزویک» اما در گزارش دیگری برخلاف «گاردین» اشاره می‌کند که محتوایات این کتاب می‌تواند روند برکناری ترامپ از قدرت را تسهیل کنند. 

این نشریه می‌نویسد: «ترامپ ممکن است مجبور به تکذیب و انکار بسیاری از ادعاهای خیره‌کننده‌ای شود که اکنون در کتاب «آتش و خشم» علیه او منتشر شده‌اند. با این حال، در حوزه بین‌المللی دید جالبی نسبت به ترامپ وجود ندارد و گفته می‌شود که او احتمالا در سال ۲۰۱۸ میلادی مجبور به استعفا خواهد شد. این خبر خوبی برای رییس‌جمهوری فعلی امریکا نیست. 

موسسه شرط‌بندی ایرلندی Paddy Power این پیش‌بینی را انجام داده است و اشاره داشته که ترامپ احتمالا تا پیش از سال ۲۰۲۱ و پایان دور نخست ریاست‌جمهوری‌اش مجبور به کناره‌گیری از قدرت خواهد شد. 

تشدید تنش میان امریکا با کره شمالی و پاکستان ادامه دارد. با این حال، با انتشار این کتاب به نظر می‌رسد ترامپ باید نگران تهدیدات مرتبط با نزدیک‌ترین افراد حلقه درونی‌اش باشد. این موسسه شرط‌بندی معتقد است که احتمالا استعفای ترامپ تا پیش از پایان موعد اتمام ریاست‌جمهوری‌اش نسبت ۴ به ۷ یعنی ۶۳.۶ درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
1
تا اکنون برای رفاه شهروندانش و منافع ملی کارنامه مثب ارزیابی شده و سا بقه اش موفقیت در هر مسولیتی که قبول کرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
ایا با این همه افشاگری در ایران یک مدیر میانی جابجا شده تا برسد به بالاها یه سوزن هم به خود بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
اینقدر در این کشور آزادی گفتار و آزادی نقد وجود داره که اجازه نشر این کتاب داده میشه و ترامپ هم فقط در دفاع از خودش صحبت میکنه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین