کد خبر: ۵۰۱۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲

کشیدن یک نخ سیگار می‌تواند بسیاری را سیگاری کند

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد، دو سوم کسانی که سیگار را به طور موقت امتحان می‌کنند، کشیدن سیگار، عادت روزانه شان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نظر به آمار، ۶۰.۳ درصد مردم در بریتانیا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند حداقل یکبار سیگار را امتحان کرده‌اند و از این میان به طور تخمینی ۶۸.۹ درصد آنها به کشیدن روزانه سیگار عادت کرده‌اند.

نویسند‌گان این مطالعه می‌گویند این پژوهش نشان می‌دهد که امتحان کردن سیگار حتی برای یکبار"عادت قابل توجهی" می‌تواند ایجاد کند.

آنها می‌گویند این تحقیق لزوم توقف کشیدن آزمایشی سیگار را تایید می‌کند.

اطلاعاتی که در این‌باره در مجله "تحقیقات نیکوتین و تنباکو" منتشر شده بر اساس پاسخ ۲۱۵ هزار نفر به هشت دور نظرسنجی بوده است که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ میلادی در بانک اطلاعاتی "تبادل اطلاعات بهداشت جهانی" جمع آوری شده بود.

پروفسور پیتر هجک، پژوهشگر ارشد در دانشگاه کوئین مری لندن می‌گوید این اولین بار است که ارتباط میان کشیدن یک نخ سیگار و عادت کردن به آن به طور مداوم، با چنین حجم بزرگ اطلاعات به ثبت می‌رسد.

او می‌گوید:"ما دریافته‌ایم که احتمال تبدیل شدن سیگار کشیدن به عادت روزانه پس از یکبار امتحان کردنش، بسیار بالاست."

او همچنین می‌گوید:"کشیدن سیگار در بریتانیا در حال حاضر به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که تنها ۱۹ درصد افراد با سن ۱۱-۱۵ سال سیگار را امتحان کرده اند، پس خبر خوش این است که راهی که می‌رویم راه درستی است."

میزان افرادی که در بریتانیا سیگار می‌کشند پایین آمده است.

نظر به اداره ملی آمار بریتانیا در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۵.۵ درصد بزرگسالان در بریتانیا (حدود ۷.۶ میلیون نفر) سیگار می‌کشیدند. این رقم در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۹.۹ درصد بود.

همچنین در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۹.۳ درصد افراد میان سنین ۱۸-۲۴ در بریتانیا سیگاری بودند. در سال ۲۰۱۰ این رقم ۲۵.۸ درصد بوده است.

دبورا آرنوت، رئیس یک نهاد خیریه که به افراد برای ترک سیگار کمک می‌کند از دولت می‌خواهد قوانین جدی‌تری برای فروش تنباکو اعمال کند.

او می‌گوید:"دولت از صدور جواز برای فروش تنباکو در خرده‌فروشی‌ها سر باز می‌زند. با وجود آن که از این طرح هم مردم و هم خرده‌فروشی‌ها استقبال می‌کنند."

با این حال، محققان پژوهش جدید می‌گویند که آنها با محدودیت‌هایی در این تحقیق روبه‌رو بوده‌اند.

یکی از آن نتایج متفاوت نظرسنجی‌ها در کشورهای مختلف بوده است که گرفتن میانگین از آن را دشوارتر کرده است.

محققان همچنین گفته‌اند که سوال‌هایی درباره درستی پاسخ مردم درباره سابقه کشیدن سیگار شان وجود داشته است.

استیو براین، معاون وزرات بهداشت بریتانیا در امور بهداشت عمومی می‌گوید:"بریتانیا در کنترل تنباکو در جهان پیشگام است و به خاطر اقدامات جدی ما، میزان کشیدن سیگار در انگلستان در پایین‌ترین سطح قرار دارد."

او همچنین می‌گوید:"ما تلاش می‌کنیم تا به مردم درباره خطرات سیگار آموزش بدهیم و آنها را در ترک سیگار کمک کنیم."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
صدا و سیمای ما در زمینه آموزش برای چلوگیری از اعتیاد و سیگار و سایر معضلات فردی و اجتماعی و بزهکاری و غیره و کلا آموزش اجتماعی عملا هیچ اقدامی انجام نمی دهد. مدتی در اوایل دهه شصت سریالهایی برای جلوگیری از اعتیاد ساخته می شد که انصافا خیلی موثر هم بود ولی بنا بر دلایل نامعلوم و معلوم کلا این نوع از برنامه ها تعطیل گردید. اعتیاد به سیگار و اعتیاد بین جوانان بیداد می کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین