کد خبر: ۵۰۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
ترامپ تصمیم خود درباره تحریم‌های ایران را روز جمعه اعلام می‌کند

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره تحریم‌های ایران هنوز گرفته نشده/وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راه است

سخنگوی کاخ سفید گفت که تصمیم نهایی درباره تمدید تعلیق تحریم های ایران ذیل برجام هنوز گرفته نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت که تصمیم نهایی درباره تمدید تعلیق تحریم های ایران ذیل برجام هنوز گرفته نشده است.

وی همچنین گفت که رئیس جمهور آمریکا همچنان معتقد است که برجام یکی از بدترین توافقات تاریخ است و دست ایران را برای ساخت تسلیحات هسته ای باز می گذارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا با کنگره در زمینه پرداختن به نواقص موجود در توافق هسته ای همکاری می کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راه است

وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است که انتظار دارد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استیون منوچین گفت که منتظر تحریم‌های جدیدی علیه ایران است.

اظهارات وزیر دولت آمریکا در حالی است که قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را درباره تمدید تعلیق تحریم‌های ایران ذیل برجام را تا روز جمعه اعلام کند.

خبرها حکایت از این دارد که ترامپ احتمالاً روز جمعه تصمیم خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد. همچنین این تصمیم ترامپ با گزارش سه‌ماهه دولت آمریکا به کنگره در زمینه اجرای برجام مصادف شده است. ترامپ در اواسط اکتبر سال گذشته میلادی و در گزارش قبلی خود پایبندی ایران را تأیید نکرد و گفت که تعلیق تحریم‌ها در راستای خدمت به منافع ملی آمریکا نبوده است.

برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حکایت از این دارند که رئیس جمهور آمریکا احتمالاً با تمدید تعلیق تحریم‌های ذیل برجام، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند. اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا را شاید بتوان در این راستا ارزیابی کرد.

برخی رسانه‌های آمریکایی با اشاره به پیشرفت گفتگوهای کاخ سفید در زمینه اصلاح قانون مربوط به برجام در کنگره معتقدند که احتمالاً ترامپ تعلیق تحریم‌ها را به‌مدت 120 روز دیگر تمدید می‌کند تا اینکه اصلاحاتی در قانون کنگره اعمال شوند، البته بر اساس گزارش‌ها، این موارد پیشنهادات وزرای خارجه، دفاع و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ بوده‌اند و معلوم نیست که رئیس جمهور آمریکا فردا چه تصمیمی را اعلام خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین