کد خبر: ۵۰۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

تمجید پوتین از رهبر کره شمالی

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، رهبر کره شمالی فردی زیرک و باهوش است و از بن‌بست اخیری که غرب به دلیل برنامه‌های اتمی و موشکی برای پیونگ‌یانگ به وجود آورده، با موفقیت خارج شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران روس در یک نشست تلویزیونی گفت: فکر می‌کنم که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به خوبی و با موفقیت از این بن‌بست خارج شده است. او توانسته وظیفه استراتژیک خود را کامل کند. او سلاح اتمی دارد و موشک‌هایی دارد که قابلیت هدف قرار دادن کشورهای دیگر را دارند و 13 هزار کیلومتر برد دارند.

این اظهارات از سوی رئیس‌جمهوری روسیه در حالی مطرح شده که این کشور تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را در سازمان ملل وتو کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر مذاکرات با کره شمالی تاکید کرد و گفت که کیم جونگ اون به دنبال آرام کردن اوضاع است و ادامه داد: رهبر کره شمالی سیاستمداری کاملا آگاه، پخته و زیرک است.

مذاکرات کره شمالی و کره جنوبی روز سه شنبه و پس از یک دوره طولانی دو ساله تنش بین دو کره بر سر برنامه‌های موشکی و اتمی پیونگ یانگ از سر گرفته شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره مذاکرات با آمریکا گفت، مسکو در حال انجام مذاکراتی با واشنگتن درباره بسته تسلیحات اتمی بسیار مهمی است.

وی ادامه داد، آمریکا قصد دارد تا مجددا برخی از جنگنده‌ها و زیردریایی‌های اتمی خود را به تسلیحات متعارف مجهز کند که این امر باعث نگرانی روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،رئیس جمهوری روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد، از آنجا که آمریکا قصد ندارد در توافق کاهش تسلیحات اتمی مشارکت کند، مسکو هم به دنبال این است که اجازه ندهد آمریکا در آینده ظرفیت‌های اتمی خود را افزایش دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
1
0
ایرانی ها ضرب المثل های قشنگی دارن، یکیش اینکه میگه:
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین