کد خبر: ۵۰۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در هرمزگان

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ علی اصغر افتخاری در تشریح این خبر افزود: برابر مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر مزاحمت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا هرمزگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: برابر اظهارات شاکی، وی با فردی در یکی از پیام رسان های موبایلی آشنا شده که پس از اطمینان به فرد ناشناس با وی یک قرار ملاقات برقرار کرده و تعدادی تصاویر خصوصی برای یکدیگر ارسال کردند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اظهار کرد: بعد از گذشت مدتی، شاکی از ادامه ارتباط با متهم اجتناب کرده که نامبرده اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی و اخاذی از وی کرده است.

افتخاری ادامه داد: با انجام اقدام های فنی و تخصصی متهم به هویت «م.ع» شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه ۲ دستگاه تلفن همراه هوشمند به پلیس فتا منتقل شد. در بازجویی به عمل آمده، متهم هنگام رو به رو شدن با مستندهای جمع آوری شده به بزه انتشابی خود معترف شد و با توجه به اینکه شاکی از ادامه ارتباط اجتناب کرده دست به این عمل زده است.

این مسئول انتظامی هرمزگان اظهار کرد: در بررسی تجهیزات کشف شده مشخص شد متهم در زمینه اغفال دختران دارای سابقه بوده و چندین فیلم و تصاویر مربوط به افراد مختلف در تجهیزات وی استخراج شد.

به گزارش ایسنا، افتخاری عنوان کرد: با توجه به اینکه هویت در فضای مجازی مجهول است به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند، چرا که ممکن است برای آن ها مشکلاتی را بوجود آورد. شهروندان از ارسال تصاویر خصوصی برای افراد ناشناس و همچنین از قرار دادن تصاویر خصوصی بر روی پروفایل های خود خودداری کنند که افراد سودجو می توانند از آن ها سوء استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین