کد خبر: ۵۰۱۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
"برجام نتیجه بخش بوده و ما مصمم به حفظ آن هستیم"

قدرت‌های اروپایی ترامپ را به حفظ برجام ترغیب کردند: هیچ جایگزینی برای آن نیست/حفظ توافق امری حیاتی است/سود بردن از نتایج برداشته‌شدن تحریم‌ها حق ایران است

ساعاتی مانده به موعد تصمیم‌گیری درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران توسط دونالد ترامپ، وزرای امور خارجه سه قدرت مهم اروپا، فدریکا موگرینی و وزیر امورخارجه ایران طی نشستی در مقر اتحادیه اروپا (بروکسل) درباره عواقب خروج ایالات متحده از برجام گفتگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا پس از دیدار روز پنجشنبه با محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران ضمن تاکید دوباره بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران، خواستار ادامه پایبندی به برجام توسط ایالات متحده شدند.  

به گزارش آفتاب‌نیوز، ساعاتی مانده به موعد تصمیم‌گیری دونالد ترامپ درباره تعلیق تحریم‌های ایران، وزرای امور خارجه سه قدرت مهم اروپا، فدریکا موگرینی و وزیر امورخارجه ایران طی نشستی در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن گفتگو درباره عواقب خروج ایالات متحده از برجام اعلام کردند که بر اساس این توافق، سود بردن از نتایج برداشته شدن شدن تحریم‌ها حق ایران است.

قدرت‌های اروپایی ترامپ را به حفظ برجام ترغیب کردند: هیچ جایگزینی برای آن نیست/سود بردن از نتایج برداشته‌شدن تحریم‌ها حق ایران است

فدریکا موگرینی: برجام نتیجه بخش بوده و ما مصمم به حفظ آن هستیم

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این جلسه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر روشن بودن موضع اتحادیه اروپا نسبت به توافق هسته‌ای، پایبندی به برجام را امری کلیدی در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواند و گفت: «اتحاد جامعه بین‌الملل در حفظ این توافق امری حیاتی است و با مانع شدن از رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه جهان را امن‌تر خواهد کرد.»

خانم موگرینی با تاکید بر اینکه حفظ برجام برای امنیت منطقه و همچنین امنیت اروپا امری ضروری است افزود که اتحادیه اروپا در کنار ادامه توافق با ایران از اجرای کامل تعلیق تحریم‌ها و تاثیرگذاری برداشته شدن آنها بر اقتصاد ایران اطمینان حاصل می‌کند.

وزیر امور خارجه فرانسه: منکر اختلافات نظر با ایران نیستیم

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، توافق هسته‌ای با ایران را مانع ایجاد رقابت هسته‌ای در منطقه خواند و گفت: «این توافقنامه ضروری و لازم است و هیچ جایگزینی برای آن نیست.» وی افزود: «البته ما وجود اختلاف نظر با ایران را پنهان نمی‌کنیم.»

وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه مشکل با ایران در خصوص برنامه موشکی و اقدام‌های منطقه‌ای همچنان پابرجاست گفت که این مسائل ارتباطی با برجام ندارند. وی پایبندی به شروط برجام را موضوعی مهم و نکته کلیدی برای حفظ صلح در منطقه و جهان خواند.

وزیر امور خارجه آلمان: امریکا برجام را از مساله موشک‌های بالستیک جدا کند 

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری از ایالات متحده خواست تا توافق برجام را جدای مساله موشک‌های بالستیک ایران و دخالت تهران در امور کشورهای منطقه مانند سوریه بررسی کند.

آقای گابریل افزود که اتحادیه اروپا نیز در نظر دارد تا گفتگوهایی دیگر را با ایران در مورد نگرانی ها، مسائل و مشکلات (غیر هسته‌ای) آغاز کند.

وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد: «ما می‌خواهیم که از این توافق در برابر هر تصمیمی که آنرا تضعیف کند، محافظت کنیم.» وی افزود: «این امر برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای ضروی است. آن هم در زمانی که در دیگر نقاط جهان برای دستیابی به آن در تلاشند.» 

وزیر امور خارجه بریتانیا: گزینه جایگزین برای برجام وجود ندارد

بوریس جانسون، وزیر امورخارجه بریتانیا در کنفرانس خبری مشترک با دو همتای فرانسوی و آلمانی خود و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برجام را «دستاوردی بزرگ» خواند و گفت تا کنون هیچ کسی جایگزینی بهتر از برجام مطرح نکرده است.  وی افزود: «مخالفان این توافق باید جایگزین بهتری ارائه کنند که تاکنون چنین کاری نکرده‌اند.»

وزیر امورخارجه بریتانیا در حساب توئیتری‌اش نوشت که با محمد جواد ظریف درباره روابط کنسولی دو جانبه میان بریتانیا و ایران، و همچنین نحوه برخورد با (کارکنان) بی‌بی‌سی فارسی، آزادی مطبوعات و حقوق بشر گفتگو کرده است. 

محمد جواد ظریف: اجماعی قوی در بروکسل صورت گرفت

وزیر امورخارجه ایران در حساب توئیتری خود، اجماع صورت گرفته در نشست روز پنجشنبه با رهبران سه قدرت اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را، اجماعی قوی خواند و افزود که تائید پایبندی ایران به مفاد برجام، غیر قبول دانستن هرگونه اقدام برای تضعیف این توافق و تاکید بر حق مردم ایران برای سود بردن از نتایج برداشته شدن تحریم‌ها از جمله نتایج این جلسه بوده است.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
مرده شور بره هم آمریکا را هم کشورهای روپایی را که جز خیانت و خسارت به ایران عاید دیگری برای ما نه داشته و نه دارند همه از یک قماش هستند کسانی دلشان برای اروپا و آمریکا لک می زند که یا تحصیل کرده آنها هستند و یا فرزندان ناخلفشان در آنها در حال تحصیل هستند و باید منتظر شد بعد از برگشت چه خوابی برای ما دیده اند حتی دانشگاه های آنها هم برای ما ضرر دارد چون جاسوس پروری می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین