کد خبر: ۵۰۱۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

درخواست همکاری ارتش ایران از ارتش‌های چین و ژاپن برای نجات ملوانان نفتکش

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درخواست همکاری از ارتش کشورهای چین و ژاپن برای نجات جان ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش در این باره اظهار کرد: رئیس اداره روابط و مناسبات خارجی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه در دیدار با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن با اعلام مراتب نگرانی و اضطراب خانواده‌های ملوانان ایرانی نفتکش حادثه دیده، خواست مقامات ارتش، مسولان و مردم کشورمان در ورود همه جانبه و مسئولانه ارتش دو کشور برای نجات جان ملوانان ایرانی را به آنها منتقل کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: در این دیدار هر دو وابسته نظامی ارتش‌های چین و ژاپن اعلام کردند در اسرع وقت مراتب را به فرماندهان و مسئولان کشورهایشان منعکس می کنند.

تقی خانی گفت: یک تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش شامل تکاوران کلاه سبز زبده این نیرو با هدف انجام عملیات امداد و نجات ملوانان نفتکش ایرانی سانحه‌دیده در دریای چین، روز پنجشنبه در بندر شانگهای چین مستقر شده و منتظر واگذاری امکانات پروازی از سوی ارتش چین برای اجرای عملیات امداد و نجات هستند.

وی افزود: تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش در صورت واگذاری بالگرد از سوی ارتش چین می‌توانند با انجام راپل بر روی عرشه نفتکش دچار حریق وارد شده و عملیات امداد و نجات خدمه و ملوانان سانحه دیده را انجام دهند.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: از همان ساعات اولیه اطلاع از سانحه در نفتکش ایرانی سانچی، ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد تا نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام نماید و هم اکنون نیز با توجه به حضور تعدادی از بهترین تکاوران نیروی دریایی ارتش که آموزش‌های ویژه امداد و نجات در سطح و زیرسطح را همراه با تجارب ارزشمند به همراه دارند، در صورت امکان اعزام بالگرد از سوی ارتش چین بر فراز نفتکش سانحه دیده، عملیات مورد اشاره در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

امیر تقی خانی در ادامه افزود: تلاش تمامی دست‌اندرکاران و متولیان کشوری برای هرگونه همکاری در نجات هموطنان سانحه دیده صورت گرفته اما شرایط صحنه حادثه بسیار ویژه بوده و امکان عملیات امداد و نجات را با دشواری خاصی همراه کرده اما امیدواریم با قول مساعدی که وابستگان ارتش چین و ژاپن داده اند و همچنین پیگیری های متعدد و مستمر مسئولان کشوری انجام عملیات امداد و نجات تکاوران نیروی دریایی ارتش با امکان حضور وسایل پرنده بر فراز نفتکش ایرانی هرچه زودتر اجرا گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین