کد خبر: ۵۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

آیا زره‌پوش‌های ترکیه در متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب نقش دارند؟

ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت پیشروی سریع خود را در جنوب استان ادلب ادامه داده و توانستند که «تل سلمو» آخرین خط دفاعی جبهه النصره در اطراف فرودگاه ابوالظهور را آزاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی نوشت: گروه های مسلح در استان ادلب ضد حمله به مراکز ارتش سوریه که آنها را در جنوب شرق استان ادلب آزاد کرد، اعلام کردند.

در این عملیات گروه های«احرار الشام، جبش الاحرار، فیلق الشام، جیش ادلب الحر، جیش العزه، جیش النصر و حزب اسلامی ترکستان» و نیز هیأت تحریر الشام(گروه تروریستی جبهه النصره) در چندین محور مشارکت دارند و هدف از آن جلوگیری از پیشروی سریع ارتش سوریه و متوقف کردن پیشروی اش به سمت فرودگاه «ابوالظهور» است. پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه ،وابسته به مخالفان سوری، از آزادی این فرودگاه توسط ارتش سوریه و همپیمانانش خبر داده بود و اعلام کرده بود که درگیری ها داخل آن با افراد مسلح باقی مانده ادامه دارد.

برخی فعالان سوری تصاویری را در اینترنت منتشر کردند که نشان می دهد گروه فیلق الشام که یکی از گروه های وابسته به «سپر فرات» است از زره پوش های سنیگن ترکیه و توپ هایی استفاده می کند که طی جنگ با داعش در استان«حلب» به این گروه تحویل داده شد.

فعالان گفتند که تحرک این گروه به دستور ترکیه بوده است و بر اساس این دستور این گروه و گروه های دیگر برای کمک به جبهه النصره چند جبهه جدید را علیه ارتش سوریه باز می کنند؛ ارتش سوریه با نزدیک شدن به فرودگاه نظامی ابو الظهور مساحت های وسیعی را در جنوب شرق ادلب آزاد کرده بود.

در همین حال، یک منبع میدانی به المیادین گفت که ارتش سوریه با ضد حمله شدید گروه های مسلح مقابله می کند و عملیات نظامی ارتش سوریه به سمت فرودگاه نظامی ابوالظهور ادامه دارد و هرگز متوقف نمی شود.

ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت پیشروی سریع خود را در جنوب استان ادلب ادامه داده و توانستند که «تل سلمو» آخرین خط دفاعی جبهه النصره در اطراف فرودگاه ابوالظهور را آزاد کنند.

یک منبع میدانی دیگر نیز صبح امروز پنجشنبه تأکید کرد که درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و همپیمانانش با جبهه النصره و گروه های همپیمانش در اطراف فرودگاه ابوالظهور در جریان است.

در تحولی دیگر، یک منبع در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که جمهوری عربی سوریه  از اصرار وزارت خارجه فرانسه بر گمراه کردن افکار عمومی این کشور در خصوص رخدادهای سوریه و بهانه قرار دادن مسائل انسانی که با هدف سرپوش نهادن بر سیاستهای خود انجام می دهد، بسیار متعجب است.

این منبع افزود : سوریه حمایت وزارت امور خارجه فرانسه از ادعاهای گروه تروریستی جبهه النصره را محکوم و به طور قاطع هر گونه هدف واقع شدن بیمارستان‌ها و غیرنظامیان در ادلب را رد می کند.

این منبع اشاره کرد: وزارت خارجه فرانسه نشان داد که از رخدادهای ریف استان ادلب کاملا ناآگاه است و «بهتر است که بداند گروه جبهه النصره از سوی سازمان ملل یک گروه تروریستی اعلام شده است».

این منبع توضیح داد : کاری که ارتش عربی سوریه در ریف ادلب انجام می دهد، آزادسازی این منطقه از تروریسم النصره و سایر گروه های تروریستی وابسته به آن است.

این منبع سوری در ادامه تأکید کرد : جبهه النصره از طرف های حاضر در توافقات آستانه نیست؛ در نتیجه هر کس این گروه تروریستی را پوشش دهد، بدین معناست که از آن حمایت کرده و این مسئله یک تخلف آشکار و نقض مبرهن قطعنامه های بین المللی است.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین