کد خبر: ۵۰۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱

ایران و هند اختلافات در مورد بندر چابهار را حل کردند

وزیر کشتیرانی هند پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران در دهلی نو گفت، ایران و هند تمام مسائل مربوط به بندر چابهار را حل کرده اند و کارهای توسعه در این بندر سرعت خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی هند پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران در دهلی نو گفت، ایران و هند تمام مسائل مربوط به بندر چابهار را حل کرده اند و کارهای توسعه در این بندر سرعت خواهد گرفت.

وی افزود، هند قبلا اولین محموله گندم اهدایی به افغانستان را از طریق بندر چابهار ارسال کرده است. «ما تمام مسائل مرتبط با بندر چابهار را حل و فصل کرده ایم... برخی مشکلات کوچک وجود داشت. ما این مسائل را مورد بحث قرار دادیم و رویکردی مثبت وجود داشته است. قبلا ما صادرات گندم را شروع کرده ایم.»

وی در خصوص مسائل موجود در خصوص بندر چابهار گفت: «مسائل کوچکی در خصوص بندر، فعالیت های آن و همچنین نحوه محاسبه سود وجود داشت.»

یک منبع آگاه در این باره گفت، تمام مسائل مربوط به اجرای موقت قرارداد در جریان نشست اخیر حل و فصل شده است.

سال گذشته هند اولین محموله گندم اهدایی به افغانستان را از طریق این بندر ارسال کرد. هند همچنین قصد دارد 130 هزار تن گندم دیگر از طریق چابهار به افغانستان ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ان دی تی وی، گادکاری گفت: «ما از مسائل توسعه ای در ایران و هند حمایت می کنیم... نشست امروز خیلی مفید بود. در زمان مناسب، تحولات زیادی در چابهار رخ خواهد داد.»

وزیر کشتیرانی هند همچنین گفت، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران هندی در چابهار وجود خواهد داشت و «در عین حال، سرمایه گذاران ایرانی نیز علاقمند به سرمایه گذاری در هند هستند. این یک وضعیت برد برد برای دو کشور است. مذاکرات بسیار مفید بود.»

«در مدت زمانی مناسب ما کار این بندر را تکمیل خواهیم کرد. این بندر می تواند موتور رشد برای هند جهت صادرات محصولاتش به افغانستان و همچنین روسیه باشد. برای این کار لازم نیست از پاکستان عبور کنیم. این یک فرصت طلایی است.»

این بندر درها را برای سرمایه گذاران هر دو کشور باز خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین