کد خبر: ۵۰۱۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲

فواید نوشیدن آب به همراه لیمو قبل از صبحانه

آبلیمو دارای خواص شگفت انگیز و بسیار مفیدی است که مصرف آن همواره توصیه می شود.مصرف و نوشیدن آب به همراه آب لیمو قبل از صبحانه و به عنوان نخستین نوشیدنی صبحگاهی باعث افزایش سلامت بدن می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 «نوشیدن آب به همراه لیمو در هر زمان از روز می‌تواند به بهبود شرایط سلامت شما کمک کند. آب به دلیل این که مواد مغذی را به سلول‌های شما منتقل می‌کند، مفید است و همچنین به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند.

به گفته اشلی کوف، متخصص تغذیه، با افزودن لیمو یا آبلیمو شرایط آب هر چه بیشتر قلیایی‌سازتر می‌شود. این می‌تواند برای دستگاه گوارش مفید باشد، زیرا محیط بهتری را برای رشد باکتری‌های خوب فراهم می‌کند. لیمو ترشح بی‌کربنات سدیم درون روده کوچک را تحریک می‌کند و این می‌تواند به تسکین سوءهاضمه کمک کند.

به گفته استفانی فراری، متخصص تغذیه، هیچ دلیلی برای ننوشیدن آبلیمو وجود ندارد. این نوشیدنی بدن را هیدراته نگه می‌دارد و از این رو عملکرد عضلانی و گوارش را بهبود می‌بخشد. همچنین نوشیدنی آبلیمو ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. این در شرایطی است که مزه تلخ لیمو می‌تواند به افزایش تولید صفرا و جریان آن کمک کند.

چه چیزی درباره لیمو خاص است؟

لیمو نه تنها عطر و طعم خوبی دارد و می‌توان از آن به همراه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف استفاده کرد، بلکه منبع فوق‌العاده‌ای برای ویتامین C، پلی‌فنل‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز است. افزون بر این، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در این میوه به مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. نوشیدن آبلیمو به عنوان نخستین چیزی که هنگام صبح مصرف می‌کنید، آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن برای جوان‌سازی پوست و حفظ ظاهر با طراوات آن را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

چرا باید آبلیمو را صبح هنگام بنوشید؟

اگر مصرف آبلیمو در هر زمان از روز می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد، پس چرا نوشیدن صبح هنگام آن بسیار اهمیت دارد؟

به گفته پل سالتر، متخصص تغذیه و کاهش وزن، فواید نوشیدن آبلیمو صبحگاهی ممکن است بیشتر با نوشیدن آب مرتبط باشد تا خود لیمو. نوشیدن یک لیوان بزرگ آب می‌تواند به تامین آب مورد نیاز بدن پس از یک دوره عدم مصرف مایع کمک کند. همچنین، این اثر مثبتی بر سرکوب اشتها دارد.

عصر ایران به نقل از «اینسایدر» نوشت:هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، بدن شما در حالت کم‌آبی قرار دارد. از آنجایی که چند ساعت را بدون خوردن یا نوشیدن پشت سر گذاشته‌اید، دستگاه گوارش همانند یک اسفنج تمیز است. آغاز روز با نوشیدن یک لیوان آب لیمو به معنای آغاز روز با یک منبع خوب برای ویتامین C که توسط لیمو تامین می‌شود و فواید طبیعی تامین آب مورد نیاز بدن توسط آب است.

به عنوان پاداش اضافی، اگر آبلیمو را جایگزین نوشیدنی‌های ناسالم مانند قهوه‌های شیرین شده با شکر کنید، کاهش کالری و افزایش مواد مغذی دریافتی را تجربه خواهید کرد که یک وضعیت برد-برد محسوب می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین