کد خبر: ۵۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

تب، بدن درد، سرفه و سردرد از نشانه های اصلی آنفلوآنزای انسانی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین مشکل خاصی درزمینه ابتلا به آنفولانزای انسانی وجود ندارد و افراد به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
«سیدسعید اسکویی»  با اشاره به شیوع  آنفلوانزای انسانی در فصل زمستان تصریح کرد: آنفلوانزای انسانی بیماری عفونی مانند سرماخوردگی است که هرسال در فصل زمستان شاهد بروز آن هستیم.

وی افزود: این بیماری در استان قزوین شایع نیست و مشکلی در زمینه ابتلا به آنفلوانزای انسانی وجود ندارد و افراد به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند، در واقع مشکل خاصی در استان نداشتیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تب، بدن‌درد، سردرد و سرفه از نشانه‌های اصلی بیماری است، علائم این بیماری مانند سرماخوردگی اما شدیدتر از آن است، فرد مبتلا به این بیماری باید به پزشک مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: طول درمان آنفلوانزای انسانی حدود یک هفته است که فرد در این مدت باید استراحت کند و مایعات فراوان بنوشد، همچنین برای پیشگیری از انتقال این بیماری به دیگران بیمار هنگام سرفه و عطسه باید جلوی دهان خود را بگیرد و دستمال‌ها را در پلاستیک‌ها درب بسته معدوم کند.

اسکویی خاطرنشان کرد: شست‌وشوی دستان در جلوگیری از انتقال این بیماری بسیار اهمیت دارد همچنین توصیه می‌شود برخی افراد از جمله زنان باردار، بیماران قلبی، کلیوی و کبدی برای پیشگیری از این بیماری واکسن مربوط به آن را بزنند.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین