کد خبر: ۵۰۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
"اعتراض مردم در واکنش به شکل‌گیری تبعیض‌هاست"

رئیس ستادنمازجمعه تهران:در فضایی که گرانی،حقوق‌های‌نجومی و تورم وجود دارد،اعتراض مردم حداقل‌ترین است/آزادی‌بیان وجود دارد

رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: اعتراض مردم در واکنش به شکل‌گیری تبعیض‌ها است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدباقر پیش‌نمازی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به اعتراضات اخیر مردم گفت:‌ مسأله آسیب‌های اجتماعی ـ اقتصادی و مطالبات رئیس ستاد نماز جمعه تهران: در فضایی که گرانی، حقوق‌های نجومی و تورم وجود دارد، اعتراض مردم حداقل‌ترین کار است/آزادی بیان وجود داردمردمی را باید با سوءاستفاده دشمنان تفکیک کرد. در صدر اسلام نیز از این موارد داشتیم، یعنی منافقین از فرصت‌های مختلف برای رخنه در بین مؤمنین و اختلاف‌افکنی استفاده می‌کردند که آن زمان نیز عمده این توطئه‌ها با هوشمندی پیامبر گرامی اسلام(ص)، امیرالمؤمنین(ع)و سایر مؤمنین برطرف می‌شد. همچنین در سایر دوران مربوط به زندگانی اهل‌بیت(ع) دشمنان با ترفندهای متعدد قصد اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان و مؤمنین را داشتند، اما هر بار مصادیق این توطئه‌ها تغییر می‌یافت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پیش‌نمازی که با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرده است، افزود: منافقان بر اساس آیات قرآن یکی از خصلت‌های بارزشان آن است که در هنگام ملاقات با مؤمنین می‌گویند ما ایمان آوردیم، اما در خلوت خودشان با دشمنان ارتباط برقرار می کنند. خداوند در آیه14 سوره بقره می‌فرماید: «وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰشَیَاطِینِهِمْ قَالُواإِنَّامَعَکُمْ إِنَّمَانَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ؛ وچون با اهل ایمان ملاقات کنند، گویند: ما (نیز همانند شما) ایمان آورده‌ایم. ولى هرگاه با شیطان صفتان خلوت کنند، مى‌گویند: ما با شما هستیم، ما فقط (اهل ایمان را) مسخره مى‌کنیم.» این رفتار منافقان نیز در مقاطع مختلف تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب بارها اتفاق افتاد.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه مردم ایران اسلامی صبور و مقاومند، اما بر اساس باورهای دینی تحمل تبعیض را ندارند، افزود: اعتراض مردم در واکنش به شکل‌گیری تبعیض‌ها است. به عبارتی محدودیت‌های اقتصادی را تحمل ‌می‌کنند، اما تبعیض در بهره‌مندی‌ها که از یک سو شاهد اشرافیت بعضی از مسئولان و وابستگان‌شان و نیز دریافت حقوق‌های نجومی بعضی از مدیران باشند و از دیگر سو در مصاحبه‌ها شعار اقتصاد مقاومتی را می‌شنوند، اما در عمل نه حمایتی از تولید صورت می‌گیرد و نه جلوی کالای قاچاق گرفته می‌شود، اعتماد خود به بعضی از مسئولان را از دست می‌دهند و معترض می‌شوند و این مسأله حق طبیعی ملتی است که شاهد بعضی از نابرابری‌ها هستند؛ بنابراین وقتی تورّم و گرانی متوقف نمی‌شود، برخی مدیریتها مورد اعتراض واقع می شوند.

اعتماد مردم را با رفع تبعیض طبقاتی جلب کنیم

وی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی ایران حق آزادی بیان تصریح شده است،‌ افزود: مردم حق آزادی بیان دارند و مطالبات خود را می‌توانند بیان کنند. طبیعی است که هم مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون باید پیگیر تحقق قوانین کشور و مطالبات مردم باشد و هم نهادهای نظارتی این وظیفه را بر عهده دارند. از همه مهم‌تر و حساس‌تر وظیفه رسانه‌هاست که باید به مثابه زبان مردم پیگیر مطالبات باشند. بنابراین آنچه که مربوط به مطالبات بر حق مردم است در یک فضای منطقی و قانونی می‌تواند پیگیری شود و همه نسبت به سوء استفاده دشمن نیز باید هوشیار باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
3
اول از خودتان شروع كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
4
برای مردم گرانی دردرجه چندم است .مردم ازتفاوت ها وفسادگسترناراحتندخودتونوگول نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
درزمان احمدی نژاد......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین