کد خبر: ۵۰۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
پاداش پایان خدمت معادل ۷ برابر حداقل پاداش پایانی

تصویب افزایش ۱۰ تا ۱۸درصدی حقوق‌های کمتر از ۵ میلیون/افزایش حقوق این مقامات در سال ۹۷ ممنوع شد+جزئیات

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور گفت: طبق مصوبه این کمیسیون حقوق‌های کمتر از ۵ میلیون بین ۱۰ تا ۱۸ درصد در سال آینده افزایش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد بائوج‌لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (شنبه 23 دی) کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه مصوب شد تا حقوق‌های کمتر از 5 میلیون بین 10 تا 18 درصد افزایش یابد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با بیان اینکه در جلسه مذکور مصوب شد تا حقوق‌های بیش از 5 میلیون در سال آینده افزایش نیابد، به خبرگزاری تسنیم گفته است: این عدم افزایش حقوق شامل مقامات کشوری (ماده 71 قانون خدمات کشوری)، استانداران، وزرا و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد که پاداش پایان خدمت معادل 7 برابر حداقل پاداش پایانی باشد، گفت: یعنی پاداش پایان خدمت محدود می‌شود، بنابراین کسانی که حقوق بالا دریافت می‌کردند پاداش پایان خدمتشان 7 برابر حداقل پاداش پایان خدمت کارمندان است.

لاهوتی تأکید کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد که نیرو‌های مسلحی که از خانه سازمانی استفاده می‌کنند اجاره منازل از حقوق آنها کسر شده و این رقم صرف تعمیرات خانه‌های سازمانی شود.

به گزارش تسنیم، در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به‌عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به‌شرح زیر تعیین می‌گردد:

الف ــ رؤسای سه قوه (18000) امتیاز.

ب ــ معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان (17000) امتیاز.

ج ــ وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس‌جمهور (16000) امتیاز.

د ــ استانداران و سفرا (15000) امتیاز.

هـ ــ معاونین وزرا (14000) امتیاز.

تبصره 1 ــ نخست وزیران دوران انقلاب اسلامی با مقامات بند (ب) این ماده همتراز می‌‌گردند و تعیین سایر پست‌های همطراز به‌عهده هیئت وزیران بوده و تعیین همطرازی پست‌های کارکنان اداری مجلس به‌عهده رئیس مجلس خواهد بود.

تبصره 2 ــ علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتیاز ویژگیهای شاغل (مذکور در ماده 66) که حقوق ثابت تلقی می‌گردد فوق‌العاده‌های ماده (68) این قانون نیز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.

تبصره 3 ــ مقامات مذکور در این ماده که حداقل دو سال در پست مدیریتهای سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین‌تری منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از هشتاد درصد (80%) حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به‌میزان مابه‌التفاوت تا (80%) را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقاهای بعدی (عوامل شغل و شاغل و فوق‌العاده‌ها) مستهلک می‌گردد و این مابه‌التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود.

تبصره 4 ــ دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان، برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون (به‌استنثای حقوق و مزایا) را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه‌ای و یا سمتهای خاص و ویژه قضایی تسرّی دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
خسته نباشید واقعا
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
سلام واقعا خسته نباشید انشاله خدا به شما عمر بده حسابی زحمت کشیدید حقوق کارمند رو قطع کردید از این جیب بر می دارید می زارید تو اون جیب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
اقا نکنین این کار رو حقوق ما دست هموناییه که بالای 5 تومن میگیرن اگه به اونا نرسونین اونام از جیب ما میزنن - اونا کسریه خودشونو با اضافه کار و ماموریت و پاداش جور میکنن و ماها بازم میمونیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
این نشد مدیریت
اقا رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
0
جلوی حقوق های نجومی را باید گرفت٬ ولی بنظر من کارمند ها هرکدومشون رو که بخواییم حساب کنیم هیچکدومشون هنوز به حق خودشون نرسیدند٬ بنظر شما کارمندانی که در قسمت زیر دست کار میکنن مثل کارمندای سازمان تامین اجتماعی یا مثلا دادگستریها٬ یا خیلی از جاهایی که مثل این دوتا اینهمه مشغله کاری دارند اینهمه ارباب رجوع دارند این همه از قشرهای گوناگون مردم سرکار دارند چرا اینها باید با اموزش و پروزشی که شش ماه از سال رو بیکارند مقایسه بشوند؟؟؟؟؟؟ بنظر من حقوق کارمندهایی که در جاهای شلوغ و سخت کار میکنند حقشون بالای 10 میلیونه٬ این بیچاره ها بعد از 10 سال کار کردن فرسوده میشن٬ اقایان مسئول خیلی بی عدالت و بی انصافند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
بادرجه فوق لیسانس کار فرسوده ساز شبانه روزی پرستاری در سال دهم بازنشستگی به پنج میلیون رسیده .
.........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین