کد خبر: ۵۰۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲

میوه‌هایی که زندگی شما را تغییر می‌دهند

خوردن میوه مفید است و خواص بسیاری برای بدن دارد. مصرف میوه‌ به کنترل فشارخون، کاهش خطر تشکیل سنگ کلیه و کاهش تحلیل رفتن و ضعف استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین برای حفاظت از بدن در برابر حمله قلبی و سکته مغزی مفید است.
آفتاب‌‌نیوز :
میوه‌های تازه منابع غنی و سرشار از انواع ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی هستند و براساس مطالعات گوناگون، افرادی که میوه را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف می‌کنند کمتر با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن روبرو می‌شوند.

به نوشته ان‌دی‌تی‌وی، اگرچه تمام انواع میوه‌ها و سبزیجات برای بدن ضروری و مفیدند اما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره شده که می‌توانند تقریبا تمام خواص ذکر شده در بالا را داشته باشند و بنابراین با گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید زندگی سالم‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشید:

آووکادو: این میوه خواص فراوانی دارد. آووکادو سرشار از فیبر خوراکی، ویتامین K و اسید فولیک (فولات) است. این میوه دو برابر موز پتاسیم دارد و به این ترتیب به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین خواص ضد التهابی دارد. البته با وجود تمام این مزایا آووکادو نباید هر روز خورده شود چون می‌تواند موجب بروز حساسیت غذایی شود و بنابراین بهتر است که به شکل متنوع در رژیم غذایی گنجانده شود.

گوجه فرنگی: گوجه یک منبع خوراکی سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و مواد معدنی است. همچنین منبع غنی از ماده‌ای موسوم به لیکوپن است که از پوست در برابر تشعشعات UV حفاظت می‌کند و برای مقابله با مشکلات پروستات نیز مفید است. ذخیره ویتامین A موجود در گوجه فرنگی تاثیر ترکیبات سرطان‌زا را کاهش داده و برای حفاظت در برابر سرطان ریه مفید است. گوجه فرنگی همچنین با پیشگیری از یبوست و اسهال، دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد.

کیوی: کیوی میوه‌ای آبدار و خوشمزه‌ است که منبع غنی از ویتامین C محسوب می‌شود و به همین دلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و برای از بین بردن مولکول‌های آزاد که عامل التهاب و سرطان هستند، کاربرد دارد. کیوی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و سرشار از فیبر خوراکی است که در پیشگیری از چندین بیماری نقش دارد. این میوه در عین حال به کاهش وزن کمک می‌کند و اغلب برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود. 

نارگیل: نارگیل هم به یک "خوردنی فوق‌العاده" معروف است و تقریبا می‌تواند نیاز روزانه بدن به تمام ریزمغذی‌های ضروری را تامین کند. نارگیل حاوی "لوریک اسید" است که یک چربی اشباع شده محسوب‌ می‌شود و سطح کلسترول "بد" را در بدن کاهش می‌دهد و همچنین به پاکسازی عروق و سلامت آنها کمک می‌کند. این میوه در عین حال سرشار از الکترولیت‌ها، آنزیم‌ها و املاح معدنی است که به بهبود گوارش و تقویت سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین