کد خبر: ۵۰۲۰۳۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
درخواست برای اعلام عزای عمومی و شهید محسوب شدن دریانوردان

فوت ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی در آب‌های چین/نفتکش سانچی غرق شد/پیام تسلیت رئیس‌جمهور+فیلم و تصاویر

سخنگوی سازمان بنادر کشتیرانی با بیان اینکه آتش و دود گسترده مانع نزدیک شدن تیم امدادی به نفتکش سانچی شده است، گفت: به گفته فرمانده گروه امداد و نجات چین وضع نفتکش اصلا مناسب نبوده و در لحظات اولیه برخورد نفتکش انفجار بسیار مهیبی رخ داده که باعث ایجاد آتش‌سوزی گسترده در نفتکش سانچی شده است. خونگ رییس سازمان دریانوردی شانگهای اعلام کرد: به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سانچی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی فوت ۳۲ پرسنل نفتکش "سانچی" در آبهای چین را تایید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، با بیان اینکه بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، اظهار کرد: بر این اساس فوت ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.  

توضیحات دردناک ربیعی درباره غرق‌شدن نفتکش سانچی و درگذشت خدمه


وی یادآور شد که پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.  

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در هفته گذشته پیکر سه پرسنل پیدا شد و با توجه به اینکه انفجار صبح امروز در کشتی شدت گرفت امکان ورود تکاوران ایرانی که برای تجسس مفقودین به چین اعزام شده بودند به نفتکش فراهم نبود و اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که دو سوم سانچی غرق شده و سایر پرسنل آن نیز فوت کرده‌اند.

 سانچی غرق شد

تصاویر و فیلم‌های ارسال شده از شانگهای حاکی از آن است که این نفت‌کش به صورت کامل غرق شده است. ویدئوهای ارسالی نشان می‌دهد که هیچ سطحی از کشتی روی آب باقی نمادنده و تنها دود و آتش از بازمانده سانچی قابل مشاهده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی هم در گفت‌وگو با فارس مرگ تمام پرسنل نفتکش سانچی را تائید کرد و گفت که دسترسی به پیکرها ممکن نیست.  وی همچنین از غرق کامل بخش عمده‌ای از نفتکش خبر داد.   

این خبر به‌روزرسانی شده است.

اسامی ۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش سانچی:تائید فوت ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی در آب‌های چین/نفتکش سانچی غرق شد+فیلم و تصاویر

1-مجید قصابی عروجی، کاپیتان
۲- فرید محبی، سرمهندس
۳-مجید نقیان، افسر اول
۴-حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم
۵-احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم
۶-میلاد عنایتی، افسر سوم
۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم
۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم
۹- مهدی سادگی، مهندس سوم
۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم
۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات
۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق
۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان
۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان
۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم
۱۶-محمدساجب علی میرید‌ها، ملوان یکم
۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم
۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم
۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم
۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار
۲۱- یاور افشاری، روغن کار
۲۲-میلاد آروی، روغن کار
۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار
۲۴-عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز
۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز
۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار
۲۷-احسان فرجی، مهماندار
۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۲۹-پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ
۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد
۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد

کم‌کاری دولت چین در حادثه نفتکش ایرانی محرز است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کم‌کاری دولت چین در حادثه نفتکش ایرانی را محرز دانست.

مسعود گودرزی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در خصوص حادثه نفتکش ایرانی، گفت: از وزارت خارجه انتظار داریم یادداشت اعتراضی به دولت چین بدهد. هشت روز است این اتفاق افتاده ولی متاسفانه از سرنوشت عزیزانمان به جز سه جسدی که پیدا شده خبری نیست.کم‌کاری دولت چین در این ماجرا مشخص است و ما امیدواریم دولت مقتدرانه این موضوع را پیگیری کند البته پیگیری‌هایی از سوی مدیرعامل نفتکش انجام شده که از ایشان تشکر می‌کنیم اما اقدام دولت چین برای ما پذیرفتی نیست و آنها باید این اتفاق انسانی را هر چه زودتر پاسخ دهند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس ضمن همدردی با خانواده‌های افسران و سرنشینان کشتی سانچی، گفت: دو نفر از سرنشینان این کشتی از حوزه انتخابیه من هستند. موکدا موضوع آنها را از نفتکش، وزارت خارجه و بخش‌های مختلف پیگیری کردم ولی متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم البته کسی منکر زحمت دوستان ما در داخل نیست ولی امیدواریم از زبان ملت ایران به دولت چین این گلایه‌مندی منتقل شود.

درخواست برای اعلام عزای عمومی و شهید محسوب شدن دریانوردان

درپی مسجل شدن جان باختن دریانوردان نفتکش ایرانی سانچی پس از ۹ روز تلاش برای نجات، نماینده ویژه رییس‌جمهور و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش سانچی پیام تسلیت صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

حضرت حجه‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و ملت بزرگ ایران و خانواده‌های محترم و بازماندگان کارکنان نفتکش سانچی و کلیه کارکنان عزیز و ایثارگر شرکت ملی نفتکش ایران در اقصی نقاط دنیا، با تاسف تمام به استحضار می‌رسانم مطابق شواهد به دست آمده در محل و نظریه قاطع مقامات چینی و کارشناسان ایرانی در حوزه نفت و گاز سازمان بنادر و دریانوردی، انفجار به این وسعت و حجم آتش و نیز گازهای سمی متصاعد شده منجر به فوت خدمه قهرمان اقتصاد مقاومتی در ساعت اولیه حادثه گردیده است.

تلاش‌های طاقت‌فرسا برای اطفاء حریق و انتقال پیکرهای مطهر نیز میسر نگردید.

اینجانب درخواست اعلام عزای عمومی و نیز اقدام برای شهید خدمت نامیده شدن از هیئت محترم وزیران را دارم.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور

همچینن رییس جمهور در پیامی درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین را به خانواده های داغدیده آنان تسلیت گفت و تاکید کرد: هم ‏اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏ های این عزیران متمرکز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین از همة دستگاه های ذیربط از جمله وزارتخانه ‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه می خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحة تأسف‏ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آسیب‏ دیده به‏ عمل آورند.


*******

راستاد (سخنگوی سازمان بنادر کشتیرانی) که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد در باره آخرین وضعیت امدادرسانی و اطفای حریق نفتکش سانحه دیده ایرانی گفت: هم‌اکنون که تصاویر زنده نفتکش سانچی را بررسی می‌کنیم حجم قابل توجهی از آتش و دود طول کشتی را فرا گرفته و با اینکه نیروهای امدادی از ایران در نزدیکترین نقطه از کشتی مستقر هستند به دلیل حجم زیاد دود و آتش قادر به ورود به کشتی نیستند.

سخنگوی سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: تا این لحظه هیچ خبر دقیقی از سرنوشت دریانوردان ایرانی نداریم اما براساس برآورد چینی‌ها و به گفته فرمانده گروه امداد و نجات چین وضع نفتکش اصلا مناسب نبوده و در لحظات اولیه برخورد نفتکش انفجار بسیار مهیبی رخ داده که باعث ایجاد آتش‌سوزی گسترده در نفتکش سانچی شده است.


کاپیتان بهرامی (سخنگوی کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران) نیز گفت: ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی رسیده‌اند.

به نوشته خبرگزاری ایلنا، وی ادامه داد: دمای داخل سانچی هنوز بسیار بالاست و علاوه بر دما باید هماهنگی‌هایی میان تیم عملیات ایرانی و چینی ایجاد شود.

وی گفت: جلسه‌ای در این زمینه میان دو طرف شروع شده است و به نظر می‌رسد هنوز باید منتظر ماند.

همچنین معاون سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه یادآور شد: تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی گفت: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

نماینده رئیس جمهور و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی به محض ورود به شانگهای مستقیم به اتاق بحران (ساختمان امداد و نجات شانگهای) رفته است.

 فرمانده شی که فرماندهی عملیات امداد و نجات را به عهده دارد به علی ربیعی گزارش می‌دهد.

ورود کشتی ژاپنی برای آغازعملیات سرد کردن نفتکش سانچی

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تشریح آخرین وضعیت و تلاش های انجام شده برای اطفا حریق نفتکش سانچی در دریای چین گفت: از دیشب بدون وقفه کشتی ژاپنی عملیات کولینگ (cooling) را انجام داده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

سیروس کیان ارثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد وضعیت عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی افزود: در حال حاضر عملیات اطفا با 13 کشتی از چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران ادامه دارد.

وی افزود: چنانچه شرایط فراهم شود تیم امداد و نجات ایرانی امروز(یکشنبه) وارد نفتکش خواهد شد و عملیات جستجو برای نجات دریانوردان آغاز می شود.


امکان ورود تیم امداد و نجات ایرانی به کشتی وجود ندارد

تیم امداد و نجات تکاوران ایرانی که از صبح امروز یکشنبه به محل حادثه اعزام شده است به دلیل شدت آتش نفتکش سانچی، امکان ورود به کشتی را ندارند.

دود و آتش در کشتی زیاد است و شرایط ورود به کشتی به خاطر درجه حرارت بالا فراهم نیست.

کارشناسان معتقدند باید شرایط به حد مطلوب برسد تا تکاوران بتوانند با توجه به درجه حرارت و وجود گازهای سمی متصاعد از دود و آتش زیاد بتوانند برای انجام عملیات وارد کشتی شوند.

درجه حرارت کشتی سانچی بر اساس داده های اتاق کنترل عملیات شانگهای 350 درجه است و شرایط برای ورود به کشتی به هیچ وجه فراهم نیست.

تیم عملیات امداد و نجات ایرانی از دو روز پیش به منظور ورد به این کشتی وارد شانگهای شده است.این تیم عصر روز گذشته به محل اعزام شد که صبح امروز به محل حادثه رسید.

فرمانده چینی عملیات نجات نفتکش سانچی:

احتمال نجات جان دریانوردان بسیار ضعیف است، اما تلاش ادامه دارد

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، شیه چون وی  که صبح امروز (یکشنبه) در نشست تخصصی کمیته بحران چین با حضور علی ربیعی – مسئول کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی – صحبت می‌کرد، تصریح کرد: با وجود پیش بینی‌های قطعی ما مبنی بر جان باختن همه دریانوردان حاضر در همان ساعات نخست حادثه به دلیل شدت انفجار و انتشار گازهای سمی، با همه امکانات عملیات اطفای حریق و تلاش برای نجات دریانوردان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که از همان ساعت نخست انفجار تیم‌های امداد و نجات جست‌وجوی خود را آغاز کردند، ولی غیر از یک پیکر فرد دیگری یافت نشد، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی تیم متخصص چین حاکی از این است که متاسفانه همه دریانوردان ایرانی در همان ساعات نخست انفجار جان باختند.

به گفته این مقام چینی مشاهدات کشتی‌های عبوری هم حاکی از این است که شدت انفجار اولیه به حدی بوده که امکان زنده ماندن افراد در پی این حادثه وجود ندارد.


فرمانده چینی عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی سانچی با اشاره به این‌که بالابر این نفتکش که از آن جهت ورود به قایق‌های نجات و یا پریدن به دریا استفاده می‌شود، پایین نیامده است، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که دریانوردان ایرانی جز یک نفر فرصت ورود به آب را نداشتند.

وی با این حال تصریح کرد: با وجود این مسائل همچنان تلاش‌ها برای عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

در این نشست همچنین علی ربیعی – نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش سانچی – از چینی‌ها خواست در اطفاء حریق کشتی از هیچ کوششی دریغ نکنند.


۳۲ خدمه نفتکش ایرانی در همان لحظات اولیه سانحه جان باختند/ افزایش احتمال غرق شدن کشتی سانچی

با توجه به اینکه شب گذشته امکان امدادرسانی به کشتی فراهم نشده است، تصاویری که هم اکنون از شانگهای ارسال شده حاکی از این است که احتمال غرق شدن این نفت‌کش افزایش یافته است.

خونگ رییس سازمان دریانوردی شانگهای در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم تحلیل‌های کارشناسی و بررسی‌های فنی نشان می‌دهد به محض وقوع تصادف بین دو کشتی چینی و نفتکش ایرانی، انفجار اولیه به قدری شدید و مهیب بوده است که در همان لحظات اولیه همه ۳۲ خدمه کشتی ایرانی جان باخته‌اند.

این مقام سازمان دریانوردی شانگهای ادامه داد: علیرغم این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های نزدیک به واقعیت فنی، عملیات امداد و نجات برای روشن شدن تمام ابعاد حادثه با قوت ادامه خواهد یافت.

 معاون سازمان بنادر و دریانوردی: منتظر اعلام صحت خبر فوت خدمه نفتکش از سوی مقامات ایرانی هستیم 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه خبر فوت 32 خدمه کشتی سانچی را از منابع چینی شنیده‌ایم، گفت: منتظر اعلام رسمی و تایید این خبر از سوی مقامات رسمی کشورمان در چین هستیم.  

هادی حق شناس درباره آخرین اخبار از کشتی نفتکش سانچی اظهار داشت: خبری مبنی بر فوت 32 خدمه کشتی نفتکش را  از منابع چینی شنیده‌ایم اما این خبر را باید مقامات کشورمان در چین تایید و اعلام کنند. در حال حاضر تکاورهای ارتش خود را به محل سانحه رسانده‌اند اما به دلیل انفجار و حرارت بالای کشتی فعلا نمی‌توانند وارد نفتکش شوند.  حق شناس گفت: با توجه به شرایط نمی‌توان زمانی که را برای شروع عملیات تجسس در داخل موتورخانه اعلام کرد.  
         

***

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد. 

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد. 

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست. البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد. 

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند. عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 31 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
6
هر سازمان موظف با تهیه لیست احتمالی حوادث , و اقدامات امادگی را اطلاع رسانی عمومی , برای جلب مشارکت وهم دلی دیگر سارمان ها , و شهروندان کنند .
پاسخ ها
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
روحشان شاد
چین و روسیه نامردند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
5
8
چرا زودتر تکاوران خودمون اعزام نشدن زمانیکه امکان ورد به کشتی فراهم بود.
چرا تا دیروز آتش کمتر شد از دیشب که تکاوران ما رسیدند آتش بیشتر شد!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
هیچ زمان با توجه به گرمای بالای 300 درجه سانتی گراد و دود های مسموم امکان عملیات نجات نبود و این عملیات تبدیل به یک پلاسکو ذیگر می شذ
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
21
5
اینم از برکات مذاکرات فوری و سریع دولت تدبیر و امید برای نجات جان هموطنانمون
پاسخ ها
تیمور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
چه ربطی داره!!!!!!!!!!چرا شما و امثال شما همه چیز را به سیاست ربط میدید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
8
از این موضوع دیگه سو استفاده نکن خواهشا.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
13
توی دنیاخیلی بیکس وتنهاشده ایم چاره ای بایدتاجلوی خسارات بزرگترگرفته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
7
قدرت خدا رو .... آتش وسط دریا رو هیشکی نتونست جلوشو بگیره.... خدا صبر بده ....
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
8
به سیاست ربطی نداره ولی به بی عرضگی مدیران ما برمیگرده جون مردم شده بی ارزش ترین چیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
6
فعلا از زمین و آسمان و دریا . برای ایران مرگ و غم میباره!!!!!!!!یعنی خدا چه کار باید بکنیم از داخل اوج تبعیض و اختلاس و مدیریت انحصاری و فامیلی و سردرگمی و... مردم هست و از بیرون هم هر روز یک حادثه تلخناک
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
5
یک سئوال بدون هیچ غرض سیاسی
در این یک هفته که هنوز کشتی روی آب بوده و همانطور که در برخی تصاویر بالا هم قابل مشاهده هست بخش اعظمی از کشتی سالم مباشد
1- چگونه 32 نفر در این کشتی غرق شده اند؟ مگر کشتی هواپیماست که بگیم در آن واحد همه فوت شده اند؟
مطمئنا خیلی ها زنده بوده اند و به قسمت های دیگر کشتی رفته اند اما به نظر من تاخیر در آمدن حتی یک قایق یا هلیکوپتر کمکی عامل این فاجعه است.اونقدر کند عمل کردند تا همه کشتی بسوزد و از گرمای آن همه عزیزان ما کشته شوند
من که هرجوری حساب میکنم نمیتونم کشته شدن همه سرنشینان که روی هم رفته یه هلیکوپتر نظامی هم نمیشود رو هضم کنم.واقعا نمیتونم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
6
به سادگي از كنار علت آن نگذريد ، بوي توطئه ميآيد
علی
|
Germany
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
7
کشور دوست و برادر چین / با عدم پذیرش کمک های بین المللی از جمله مشارکت ژاپن در اطفای حریق و امداد رسانی حق برادری خودش را در برابر این عزیزان به نحو احسن به انجام رساند و دلیل این امر عدم مسئولیت پذیری این کشور و مسائل مربوط به بیمه نامه کشتی بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
کشوردوست وبرادرفقط دلارهای مارامیخاد تابتونه جنسای بنجولش روبه مابندازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
4
روحشان شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
3
خدا قوت قهرمان چه هوش و ذکاوتی
اصطلاح دعوا و تعین نرخ را حتما شنیده ای بزرگوار
البته که من متوجه کامنت شما با توجه به جو جامعه هستم و مثل سایر اتفاقات ریز و درشت این مملکت از فردا روز دلسوزان نمادین این دیار کوس انالحق می زنند و تلافی نو و کهنه را از دولت فخیمه در خواهند اورد و سرنوشت آن جانباختگان به گرته فراموشی سپرده خواهد شد
در پایان یعنی در ابتدا باید مراتب تاسف و تسلیت خود را به عنوان یک دوست دار بشریت در هر قوم و مسلک به باز ماندگان عرض نمایم و از خدواند برای ایشان صبر بخواهم تسلیت مجدد
پلاسگو تسلیت
زمستان یورت تسلیت
کرمانشاه تسلیت
سانچی تسلیت
این تسلیتها در این مملکت هیچ وقت تمامی نخواهد داشت
تا تسلیت بعدی چه باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
5
چینی ها مثل جنساشون قابل اعتماد نیستند انها برای خدماتی که 44 سال قبل ایران برایشان انجام داد به ما مدیون هستند.
امير
|
Netherlands
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
6
سيصد تا نكته دارم اما فعلا دو تاشو ميگم :

1- "انفجار اينقدر مهيب بوده كه خدمه نفتكش ما همه در دم جان سپردن"، اما خدمه كشتي چيني هيچيشون نشده، فقط آسيب جزيي ديدن!

2- هيچ جا يه دونه عكس از اين كشتي چيني پيدا نميشه ببينيم چه هيولايي بوده كه زده نفتكش به اون عظمت رو تركونده ولي خودش فقط يه جزيي اونم گلگير سمت شاگرد صدمه ديده! كجاس اصن؟ خدمه گيج و ...كجان؟ زدن و در رفتن؟
سوزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
3
خدایا خودت رحم کن چقدر حوادث تلخ تاکی....غم انگیز خیلی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
2
كلا همه چي تقصير خارجيهاست
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
2
واقعا به این مفتی؟؟ مگه میشه دو کشتی به این بزرگی بهم برخورد کنن و هیچ عکسی از کشتی دوم نباشه! یا فقط یه خورده اسیب دیده باشه!! مگه میشه کشتی که فوقش سرعت 40 کیلومتر داره و از فاصله 80 تا 90 کیلومتری یه فلز ثابت رو تشخیص میده یه کشتی به این بزرگی !!! خدایا مگه میشه تو اون تصاویری که مادیدیم همه کشتی روز اول درون اتش نبود چرا قایق های نجات بکار نیفتاده!! فقط سوال میباره تو ذهنم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین