کد خبر: ۵۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر

دریاچه سمی ای که قصد صحبت درباره ی آن را داریم در کشور نیوزیلند قرار دارد، این دریاچه مرموز به اندازه ای سمی است که هیچ کس حق نزدیک شدن به آن را ندارد و حتی باید از پشت نرده های چوبی ای که در اطراف این دریاچه قرار داده شده است به آن نگاه کنید.
آفتاب‌‌نیوز : دریاچه ای خیره کننده با آب های عجیب در قلب کشور نیوزیلند، که دانشمندان زیادی را بر آن داشته تا روی آن تحقیق کنند. چه رازی در پس این دریاچه و رنگ آن وجود دارد؟ چرا نباید حتی به این دریاچه نزدیک شد؟ با الی گشت همراه باشید تا پرده از راز دریاچه سمی نیوزیلند برداریم.

دریاچه سمی ای که قصد صحبت درباره ی آن را داریم در کشور نیوزیلند قرار دارد، این دریاچه مرموز به اندازه ای سمی است که هیچ کس حق نزدیک شدن به آن را ندارد و حتی باید از پشت نرده های چوبی ای که در اطراف این دریاچه قرار داده شده است به آن نگاه کنید. دریاچه ای که رنگ بسیار زیبای آن هر چشمی را به خود خیره می کند، یک خیره کنندگی وسوسه انگیز که بسیار فریبنده است و مراقب باشید گول نخورید!

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر

آب دریاچه سمی نیوزیلند که بیشتر شبیه به یک باتلاق است تا دریاچه، به رنگ زرد جادویی است و در منطقه ای به نام Waiotapu قرار دارد. این منطقه یک منطقه ی حفاظت شده است و از لحاظ جغرافیایی بسیار منحصر بفرد است به طوری که مانند آن تقریبا در هیچ جای دیگر کره ی زمین نیست. در این منطقه انرژی گرمایی زمین به طرز شگفت انگیزی بالاست و رنگ بسیار عجیبی به رنگ زرد مایل به سبز دارد که باعث شده تا برای خیلی ها سوال برانگیز باشد. گفته می شود که رنگ عجیب این دریاچه به خاطر فسفری است که در آن وجود دارد و در روزهایی که آب و هوا تغییر کند و مثلا هوا ابری و یا آفتابی باشد، این رنگ تغییر می کند و ممکن است کمی تیره تر شود.

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر

اما نباید فریب رنگ عجیب این دریاچه را خورد چرا که فوق العاده سمی و خطرناک است و مملو از عناصر سمی است و دقیقا به همین دلیل است که به این دریاچه دریاچه سمی نیوزیلند می گویند. به خاطر شرایطی که این منطقه دارد که همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد و گفته شد که دمای زمین در این منطقه بالاست، حیات زیست جانوری ای در آن وجود ندارد با این حال بعضی از گیاهان مثل خزه ها، گل سنگ ها و گیاهانی که به طور کلی تحمل گرمای بالا را دارند در این منطقه زیاد دیده می شوند.

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر


چرا آب دریاچه سمی نیوزیلند به این رنگ است؟
رنگ دریاچه به خاطر وجود فسفر، گوگرد و نمک در آن است و از طرفی دیگر گرمای بیش از حد زمین هم ممکن است به این پروسه کمک کند با این حال هنوز هم تحقیقات روی آن ادامه دارد. با این حال هنوز واقعا معلوم نیست که چه علتی پشت تشکیل این دریاچه بوده است هر چه که هست حالا این دریاچه به یکی از توریستی ترین مناطق نیوزیلند تبدیل شده است.

با وجود تمام گفته ها در اطراف این دریاچه نرده هایی زده شده که هیچ کسی حق ندارد تا از حدود این نرده ها تجاوز کند و به دریاچه نزدیک شود. چرا که گازهای سمی ای که از این دریاچه متصاعد می شود، می تواند فرد را مصدوم و حتی باعث کشته شدن او شود. مورد دیگری که درباره ی این دریاچه وجود دارد خطر ریزش زمین در منطقه است چرا که به خاطر فعالیت های زمین  گرمای بیش از اندازه، پوسته ی زمین در این قسمت بسیار نازک شده است و هر آن ممکن است که کل منطقه فرو بریزد و به دل زمین برود.

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر

البته شگفتی های نیوزیلند به اندازه ای زیاد هستند که فقط به همین جا ختم نمی شوند. اگر چه این کشور جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای داده است که بسیاری را حاضر به پیمودن صدها هزار کیلومتر برای دیدن می کنند با این  حال الان می خواهیم درباره ی یکی دیگر از خاص ترین این پدیده ها حرف بزنیم، پدیده ای به نام ستاره باران.

اگر چه همیشه شنیده ایم که هر جا بروید آسمان همین است، اما واقعیت این است که آسمان در همه  جا هم یک جور نیست و یک مثال عالی برای آن نیوزیلند است. کشور نیوزیلند به خاطر موقعیت قرار گیری بسیار خاصی که روی کره ی زمین دارد، شب های بی نهایت پر ستاره ای را تجربه می کند به طوری که اگر در شب به آسمان آن نگاه کنید می توانید میلیاردها ستاره را در بالای سرتان ببینید! در کشور نیوزیلند هم کهکشان راه شیری با میلیون ها ستاره اش است و هم پدیده ی بسیار مشهوری به نام ستون های نوری رنگارنگ در آسمان که  به تعبیری همان پدیده ی شفق قطبی است.

سمی ترین دریاچه جهان که حتی نباید به آن نزدیک شد+ تصویر

از جاذبه های خارق العاده ی دیگر نیوزیلند که این بار نه در آسمان بلکه در زیر زمین باید دنبال آن بگردید هم غافل نشوید! البته منطور ما نه گنجی پنهان در زمین و نه فعالیت های معمول آتشفشانی است بلکه غاری به نام غار کرم شب تاب که قطعا تجربه ی بازدید از آن بسیار هیجان انگیز و فراموش نشدنی است. تصور کنید که در زیر زمین وارد غاری می شوید و می بینید که آن غار با نور آبی رنگ هزاران کرم شب تاب روشن شده است…

کرم های شب تابی که در این غار هستند، نورهای رنگارنگ مختلفی را تولید می کنند و همین موضوع باعث می شود تا زمانی که در داخل غار هستید و به سقف آن نگاه می کنید، با نمای جادویی روبرو شوید، نمایی که حس می کنید ستاره ها به زمین آمده اند تا غار را برای شما روشن کنند. این غار به اندازه ای شهرت پیدا کرده که تورهای گردشگری زیادی هر ساله برای بازدید از این مکان به نیوزیلند برگزار می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین