کد خبر: ۵۰۲۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
نجفی خبر داد

ارسال گزارش تخلفات "شهرداری قبلی" به قوه قضاییه به‌زودی

شهردار تهران درباره تخلفات انجام شده در مدیریت شهری گذشته گفت: بخشی از این تخلفات در سند تحویل و تحول شهرداری تهران اشاره شده اما نمی‌توانیم همه تخلفات را احصا کنیم. تا کنون هیچ یک از تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشده اما در 4 یا 5 مورد در حال تهیه و ارسال گزارش‌هایی در خصوص تخلفات انجام شده به قوه قضاییه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : محمد علی نجفی در حاشیه جلسه شورای شهرتهران درجمع خبرنگاران در تشریح سند تحویل وتحول شهرداری تهران که امروز بخشی از آن در صحن علنی قرائت شد، گفت: دراوایل شهرویور ماه در شورای شهر تهران لایحه‌ای مبنی بر ارائه گزارشی ظرف 100 روز توسط شهردرای تهران و در قالب وضعیت موجود و آنچه که تحلیل مدیریت شهری شده است به تصویب رسید.

وی گفت: در همین راستا شهرداری تهران در فرصت 100 روزه در بخش‌های مختلف به تهیه گزارشی درباره وضعیت موجود و تغییر مدیریت شهری مشغول شد.

شهردار تهران افزود: گزارش ارائه شده علاوه بر اعلام صورت وضعیت شهر و شهرداری در هنگام تغییر مدیریت شهری، می‌تواند نقطه عطف سیاست‌گذاری‌های آینده  شهر باشد. قطعا تهیه این سند در برنامه ریزی‌های آینده به ما در مدیریت شهری کمک می‌کند و به مردم این امکان را می‌دهد که تشخیص دهند که در حال حاضر دقیقا با چه چالش‌ها و ظرفیت‌هایی مواجه هستند و در آینده نیز نقطه مطلوب به روشنی مشخص شود.

وی ادامه داد: ظرف 100 روز گذشته برای تهیه این گزارش 16 گروه کارشناسی تشکیل شد که از آنها از نظرات کارشناسان متعدد در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شد. و این گزارش در قالب 500 صفحه آماده شد. به شکلی که این گزارش می‌تواند امروز برای مراکز دانشگاهی و علمی به عنوان اعلام صورت وضعیت قابل استفاده باشد و نقاط ضعف و قوت شهر تهران را  مشخص کند.

شهردار تهران با اشاره به تهیه خلاصه ای از گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران در 60 صفحه گفت: گزارش کوتاه‌تری در قالب پاور پوینت امروز در صحن علنی شورا برای برخی اعضای شورا ارائه شد که بیشتر در این گزارش به نقاط ضعف اشاره شد و اگر در گذشته اشتباهاتی در سیاستگذاری‌های عملیاتی وجود داشته در آینده این  اشتباهات تکرار نشود. در حقیقت به نقاط ضعف اشاره کردیم تا با اعضای شورا و مردم به یک هماهنگی برای انجام اقدامات موثر دست پیدا کنیم. به شکلی که شهر تهران به شهری امن برای شهروندان آن تبدیل شود.

وی افزود: در سند تحویل و تحول شهرداری تهران نقاط ضعف و قوت اشاره شده اما در فرصت یک ساعت امروز نمی‌توانستیم به همه این موارد اشاره کنیم .بی‌تردید شهر تهران ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر به درستی مدیریت کنیم می توانیم به رتبه بین المللی قابل قبولی برسیم؛ زیرا در حال حاضر همانطور که در سند اشاره شده  درحوزه های مختلف و در رتبه بندی‌های بین المللی شهر تهران وضعیت مناسبی ندارد. لذا برای دستیابی به نقطه دلخواه باید با کمک مجلس و دولت و مردم حرکت کنیم.

نجفی در پاسخ به این سوال که چه میزان از پروژه‌های واگذار شده در مدیریت شهری گذشته از طریق مناقصه انجام شده گفت: کمتر از 50 درصد از پروژها از طریق مناقصه بوده و بیش از 50 درصد مابقی بدون انجام مناقصه واگذار شده است. بی‌تردید اصلی ترین راه سلامت یک سیستم  شفافیت در آن است. هر گاه به سمت پنهان کاری حرکت شود در سیستم شاهد وقوع فساد خواهیم بود. ما قصد داریم که تضمین شفافیت را برای مردم تهران ایجاد کنیم.

وی درباره نقش نظارتی چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به تخلفاتی که در این دوره انجام شده است تصریح کرد: قطعا شورای چهارم نظارت کافی نداشته و باعث شده این میزان از بدهی‌ها واین همه خطاها و اشتباهات در مدیریت شهری روی دهد به شکلی که ظرف مدت سه ماه تغییر در مدیریت شهری بیش از 13 هزار نفر به پرسنل حقوق بگیر شهرداری تهران اضافه شده است که این نشان می‌دهد نظارت کافی و دقیقی وجود نداشته و در این رابطه اگر از هر کدام از شهروندان تهرانی سوال می‌شد مخالف این رویداد بودند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین