کد خبر: ۵۰۲۱۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
در تاریخ دریانوردی این حادثه بی‌سابقه بوده است

اشک‌ها و توضیحات دردناک ربیعی درباره غرق‌شدن نفتکش سانچی و درگذشت خدمه: چینی‌ها از روز اول گفتند خدمه فوت شده‌اند+فیلم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آرزویمان این بود که بتوانیم دریانوردانمان را سالم بیرون بیاوریم اما از روز اول چینی‌ها به ما گفتند تمامی آنها فوت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسلیت به همه ایرانیان و خانواده‌های دریانوردان از دست رفته در گفت‌گو با شبکه خبر خبر غوت همه دریانوردان نفت‌کش سانچی را تایید کرد و گفت: با این حجم محموله که معیانات گازیبود و با توجه سوخت کشتی که مازوت و گازوئیل بود این حادثه در تاریخ دریانوردی بی سابقه بود.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، وی افزود: از همان ابتدا به ما اعلام کردند تمام خدمه تقریبا زنده نیستند اما ما به خاطر امیدی که داشتیم تمام اقدامات را انجام دادیدم آرزویمان این بود که بتوانیم آنها را حتی یک نفرشان را سالم بیرون بیاوریم اما از روز اول چینی‌ها به ما گفتند تمامی آنها فوت شدند.

وزیر کار: چینی‌ها از روز اول به ما گفتند تمامی خدمه سانچی فوت شده‌اند/ فرمانده عملیات گفت امکان انتقال پیکرها وجود ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما امید داشتیم پیکر مطهر آنان را بیرون بیاوریم؛ مثل ۳ پیکر دیگر که تقریبا استخوان بودند برای همین هم تکاوران را اعزام کردیم اما شدت انفجار در حدی بود که حرارت زیاد بود و امکان داخل رفتن نبود.

ربیعی گفت: کشتی از سر به عمق رفته است و در عمق ۱۱۰ متری در آب غرق می‌شود. متاسفانه هر کاری می‌توانسیم کردیم. خیلی‌ها معتقدند ورود گازهای سمی با تنفس آنها باعث شده در ساعت اول عزیزان ما جانشان را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما با کورسوی امید برای انتقال پیکرهای مطهرشان آمدیم اما سربازان اقتصاد مقاومتی جانشان را از دست دادند.



وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتقال پیکرها به کشور وجود ندارد، گفت: از فرمانده چینی این مطلب را پرسیدم گفت برای ما امکان ندارد در تاریخ دریانوردی این مساله سابقه نداشته و چنین کاری امکان‌پذیر نیست اما باید با کارشناسان خودمان هم در این مورد صحبت کنم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
5
تسلیت به تمام ایرانیان . برای خانواده این عزیزان صبر و بردباری آرزو میکنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
4
ای چین نامرد برا منافع خودت چها که نمی کنی. بخاطر جلوگیری از الودگی دریا حاضر به خاموشی کشتی نشدید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
چیتی ها بخاطر آلوده نشدن منطقه و بیمه کشتی کمک ژاپنی ها را قبول نکردند و مانند همیشه منافع خود را ارجح بر مسائل اخلاقی دانستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین