کد خبر: ۵۰۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

پیام تسلیت ظریف برای باختن مظلومانه کارکنان نفت‌کش سانچی

وزیر امور خارجه طی پیامی جان باختن پرسنل نفتکش سانچی را تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز : متن پیام ظریف به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه پرسنل نفتکش سانچی همه مردم ایران را در کنار خانواده ها و همکاران این عزیزان قهرمان عزادار ساخته است. در چندین روز گذشته همه ما ایرانیان مضطرب و چشم نگران، اخبار مربوط به فرزندان محبوس خود در نفتکش سانچی را هزاران کیلومتر دورتر از خانه خود، در میان آب های بی نهایت، دنبال کردیم؛ فرزندانی سخت کوش و گمنام که در راه تامین منافع ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی های بسیاری را در تمامی سالهای گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله های آتش، جاودانه شدند.

همه دست اندرکاران در کشور و همکاران من در وزارت امور خارجه و در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند اما متاسفانه سرنوشت خط دیگری را رقم زد و ما اکنون داغدار همه این قهرمانانیم.

وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از همه ظرفیت های خود پیگیری های قانونی لازم را برای علت یابی دقیق حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده های داغدار به عمل خواهد آورد.

اینجانب ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه پرسنل نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده های داغدار و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسالت می نمایم.

محمدجواد ظریف
وزیر امور خارجه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین