کد خبر: ۵۰۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

افشای جزئیاتی تازه از قراردادهای مشکوک داماد ترامپ با اسرائیل

اخیرا جزئیات تازه‌ای از قراردادهای مشکوک بین جارد کوشنر داماد و فرستاده ویژه دونالد ترامپ به خاورمیانه و رژیم صهیونیستی فاش شده که شامل قراردادهای مالی قبل از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.
آفتاب‌‌نیوز : مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد، "میرون بنفنیستی" نویسنده و فعال اسرائیلی در مقاله‌ای عنوان کرد که اولین کسی که از تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بهره برد، کوشنر داماد او به خاطر سرمایه گذاری‌ها و شرکت‌هایش بود.

بنفنیستی گفت: به رغم اینکه گرایش‌های دیپلمات‌های آمریکایی اهمیتی ندارد، اما سخت است که این حقیقت را که دولت آمریکا چهار یهودی آمریکایی را مسؤول پیشبرد روند سازش کرده است، نادیده گرفت و لااقل یکی از اعضای تیم وزارت خارجه انتخاب شده است تا نماینده یهودیان آمریکایی باشد.

او به تشریح تاثیر بسزای یهودیان آمریکا در دوره کلینتون پرداخت که توانستند تعریف اراضی اشغالی را به اراضی مورد نزاع تغییر دهند.

وی اظهار داشت که فلسطینیان از ترس اینکه به یهودی ستیزی متهم نشوند، نمی‌توانند از روابط کلینتون با یهودیان سخنی بگویند، حال آنکه با این وجود، صرفا به خاطر محکوم کردن وحشی‌گری‌ها و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی به یهود ستیزی متهم می‌شوند.

رسانه‌ها آورده‌اند که کوشنر ماه مه گذشته در اولین سفر دونالد ترامپ به فلسطین اشغالی او را همراهی کرد و این بخشی از ماموریت وی در کاخ سفید در مورد تحقق صلح و سازش در خاورمیانه بود.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، اندکی قبل از این سفر، شرکت املاک خانوادگی کوشنر پیشنهاد سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ میلیون دلار از شرکت مینورا میفتاشیم دریافت کرد که این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در اسرائیل است.

این قرارداد که علنی نشد، موجب شد تا سهام جدید و بزرگی وارد ۱۰ مجتمع مسکونی متعلق به شرکت کوشنر در مریلند شود.

نیویورک تایمز اشاره کرده است که به رغم اینکه کوشنر از زمان آغاز به کار در کاخ سفید در سال گذشته بسیاری از املاک خود را فروخته است، اما هنوز هم صاحب سهام مهم و زیادی از امپراتوری خانوادگی‌اش است.

قرارداد مینورا، تازه‌ترین قرارداد بزرگ مالی میان شرکت خانوادگی کوشنر و شرکت‌های اسرائیلی است.

این قرارداد که بهار گذشته به امضا رسید، نشان داد که چگونه روابط و مناسبات مالی گسترده میان شرکت‌های کوشنر و اسرائیل حتی پس از آغاز فعالیت‌های دیپلماتیک او در خاورمیانه ادامه داشته است.

شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ، جنجال گسترده‌ای را به پا کرد و اعتراضات و تظاهرات‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین