کد خبر: ۵۰۲۱۸۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و عموم ملت ایران

در پی جان‌باختن خدمه نفتکش سانچی/هیئت دولت، دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد

در پی جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیئت دولت فردا دوشنبه 25 دیماه 96 را عزای عمومی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی بروز حادثه تاسف‌بار برای نفت کش ایرانی سانچی و جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیئت دولت با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و صنعت نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه 25 دیماه 96 را عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بیانیه هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"انا لله و انا الیه راجعون"
 
ملت شریف ایران:

بار دیگر مردم ایران داغدار جمعی از فرزندان سخت کوش و فداکار خود شد.

دریانوردان دریادلی که در مسیر انجام ماموریت و تلاش برای پیشبرد اهداف کشور و بر اثر سانحه ای دردناک جان به جان آفرین تسلیم کردند و به جمع شهیدان خدمت پیوستند.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه بیست و پنجم دی ماه 1396 را عزای عمومی اعلام می کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه‌، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
آمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
خداوند رحمتشان کند ، وقتی میگویند فلانی مگر کشتی هایت غرق شده که غصه دار یعنی همین کشتی که غرق شد و یک ملت غمگین (فاتحه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
روحشان شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
من هم ضایعه اتفاق افتاده را به همه ملت ایران و جامعه جهانی ، بخصوص خانواده های داغدار پرسنل نفتکش تسلیت میگویم .
لیکن ما نظامیها ( سرهنگ بازنشسته هستم ) یک اصل داریم با این مضمون « هر لحظه ، مهمترین لحظه . و هر پست ، مهمترین پست است »
مطمعنا با توجه به سیستم های پیشرفته دید مسلح و غیر مسلح در شب و روز یا بدترین وضعیت آب و هوائی . و همچنین کمک سیستم های راداری در مسیریابی و اطلاع از موانع ثابت یا متحرک در مسیر با شعاع امن ( نسبت به سرعت دو طرف ) ، توقع نباید داشته باشیم که این حوادث به راحتی رخ داده . مگر اینکه آنکس ( از هر دو کشتی ) که شیف کنترل مسیر را داشته به هر دلیلی غافل شده و موجب این حادثه گردیده .
متاسفم و جدا با شرمندگی ( ولی برای بیدار کردن بعدی ها ) عرض مینمایم که :
1 - در این مواقع آیا تا به حال مقصران را شناسائی و تنبیه نموده اید ( زنده یا فوت شده ) .
چرا باید این سرمایه هنگفت متشکل از نیروی انسانی متخصص و پا به کار ، کشتی و مواد داخل آن ، با سهل انگاری و اینکه دریا باز است و راه دراز ، یا اینکه ای بابا کی تا به حال این مشکل داشته ایم که این چند ثانیه رخ بدهد و ... غمی سنگین به جان خانواده کارکنان ( حتی فرد متخلف و سهل انگار ) ، ملت ایران و دیگر انسانهای شریف نوع دوست بیافتد ؟
2 - حتما میگوئید ، آنکه فوت شده را چگونه تنبیه نمائیم ! وقتی افراد فعلی و آیندگان ببینند که رسوائی سهل انگاری در انجام بهینه وظیفه پس از مرگشان برایشان و خانواده شان مشکل ساز بوده و در قیامت باید پاسخ گوی این بحران باشند . انشاالله حواس خودشان را بیشتر جمع میکنند .
3 - متاسفانه در زمینه های دیگر هم این وضعیت اسفبار همیشه گریبان گیر ملت است .
مثلا مدیری در حیطه وظایف خود بد عمل کرده و موجب خسارات به میهن و ملت میگردد . نهایتا هنگام جابجایی مراسم تودیع و معرفه ای مجلل برپا شده و با هدایایی از بیت المال آن نا لایق را بدرقه میکنند . تا در پستی دیگر گندی دیگر به بار آورد .
و این دومینو همیشه در حرکت است !
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
باید نامشان شهید نامیده شود. شهید راه نفت و گاز شهید راه اقتصاد . این حداقل چیزی است که بر الام ملت و خانواده هاشون نمی افزاید! باید جعبه سیاه سریعا به ایران منتقل شود باید شفاف سازی شود!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
جه جور کشتی با تجهیزات راداری و هشدار متوجه کشتی دیگری نشده است؟ خطای انسانی وحشتناک یا حادثه دیگری بوده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
همه پنج شنبه و جمعه ها تعطبل می شد
عزای عمومی روز پنج شنبه انجام می شد .
اغلب بهانه ای برای رفع مسولیت و ضربه به تولید خدمات و کالا
برخی به سه و چهار شنبه بین تعطیل نگاه کردند وکار مردم تا شنبه به تعویق انداخته اند .
ایا روح شهدای فداکار کشور ازاین تعطیلی مخرب داخل هفته راضی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
پراید در مسافر بری تهران در شبکه هوشمند مخابراتی بدون خطا
حرکت می کند . چطور تصور کنیم حادثه طبیعی بوده است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین