کد خبر: ۵۰۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

عباس: هرگز طرح ترامپ را نمی‌پذيريم

رئيس مجلس ملي فلسطين: ترامپ با اقدامات خود در جهان منزوي شده است
آفتاب‌‌نیوز :
 بيست و هشتمين دوره نشست شوراي مرکزي سازمان آزاديبخش فلسطين دقايقي پيش آغاز به کار کرد.

سليم الزعنون رئيس مجلس ملي فلسطين در اين نشست گفت: موضع شرم آور دونالد ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل متحد او را منزوي کرده است. آمريکا با اقدامات خود به کل فرآيند صلح پشت کرده است. 

زعنون افزود: اسرائيل با مشارکت آمريکا تمام راه ها براي تشکيل کشور فلسطين را نابود و حق بازگشت آوارگان فلسطيني را رد مي کند. زمان آن فرا رسيده است تا زماني که اسرائيل کشور فلسطين را به رسميت نشناخته است ما نيز در به رسميت شناختن کشور اسرائيل تجديد نظر کنيم. 

وي گفت: براي پايان دادن به اشغالگري اسرائيل در کشور فلسطين بايد به مجمع عمومي سازمان ملل پناه ببريم. ما دوباره بر مقاومت ملت فلسطين در برابر اشغالگران با همه ابزارهاي مشروع تأکيد مي کنيم. 
الزعنون تصريح کرد: معامله قرن يک راه حل ناقص است که حداقل حقوق ملت فلسطين را تأمين نمي کند. ما يابد هر چه سريعتر پرونده محاکمه سران رژيم اشغالگر را در دادگاه کيفري بين المللي مطرح کنيم. ما خواهان قطع روابط با هر کشوري هستيم که قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت بشناسد.

وي گفت: مبارزه ما به خاطر قدس و فلسطين بوده است و خواهد بود.

محمود عباس: ما به ترامپ "نه" گفتيم و هرگز طرح او را نمي پذيريم

محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در بيست و هشتمين نشست شوراي مرکزي سازمان آزاديبخش فلسطين گفت: موضع اخير برادران ما در جنبش حماس و عدم حضور آنان در اين نشست من را ناراحت کرد. 

عباس افزود: ما به اسرائيل گفتيم انتخابات بدون قدس را نمي خواهيم. اهميت قدس براي ما در حد اهميت مکه مکرمه است. عليرغم نظر ديگران، قدس پايتخت ابدي ما است.

عباس گفت: اين يک لحظه سرنوشت ساز است که مشارکت همه ما را براي مقابله با پيامدهاي تصميم ترامپ مي طلبد. ما به ترامپ «نه» گفتيم و گفتيم که هرگز طرح او را نمي پذيريم و «معامله قرن» در واقع «سيلي قرن» بود و ما آن را باز خواهيم گرداند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین