کد خبر: ۵۰۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

پیام‌های اینستاگرامی هنرمندان به حادثه نفتکش سانچی؛ همه سوختیم

جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در صفحات اینستاگرام خود، جان باختن 32 تن از هموطنان را در حادثه کشتی سانچی به خانواده آنها و ملت ایران تسلیت گفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز شنبه (١٦ دی ‌ماه) یک فروند نفتکش ایرانی با یک فروند کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ٣٢ پرسنل آن شد.

مجید صالحی، شهاب حسینی، پرویز پرستویی، سحر دولتشاهی، حمید جبلی، رضا رشیدپور، رامبد جوان، رخشان بنی اعتماد، لاله اسکندری، شیلا خداداد، هانیه توسلی، نیوشا ضیغمی، بهرام رادان، بهاره رهنما، اشکان خطیبی و آزاده صمدی از جمله هنرمندانی بودند که نسبت به حادثه تلخ کشتی سانچی در صفحات اینستاگرام خود واکنش نشان دادند.

** رویا تیموریان 

حتی ثانیه ای رنج این صبر قابل تصور و تحمل نیست، بر اشک های تک تک شما بوسه می زنم د رغم خود من و مردم همیشه هم دل ایران را شریک بدانید.

** امین حیایی
ایران تسلیت دریانوردان ایرانی جاودانه شدند.

** رامبد جوان 
تسلیت به همه خانواده های داغدار و همه هموطنان.

** رضا رشیدپور
آنقدر غمگینم که نمی دانم چه بگویم... آیا تسلیت کافی ست؟

** پرویز پرستویی
سرزمین من، قهرمانان آب های آزاد، یادتان همیشه در قلب های ما آکنده خواهد بود... روحتان شاد فرشته های پر کشیده...

** شهاب ‌حسینی
از دست رفتن سی و دو خدمه کشتی سانچی در دل اقیانوس آرام زخمی دیگر بود بر دل همیشه نا آرام همه ما. چه میتوان گفت؟ جز ابراز همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی صبر و اجر اهل صبر برای آنها از درگاه الهی.

چه بسا آنان که در حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم می کنند در زمره شهیدان راه حق باشند پس شاید آتش دل را بتوان به ترنمی از کلام الله مجید التیام داد آنجا که فرمود مپندارید آنان که در راه خدا کشته شدند، مردند. بلکه آنان زنده به حیات ابدی شدند و نزد پروردگارشان همواره متنعم خواهند بود.

همه از خداییم و بسوی او بازمی گردیم...

** حمید جبلی 
نفتکش ایرانی تبدیل به نعش کش شد، مصیبت در کنارمان زبانه می کشد، تسلیت به خانواده هایشان.

** سحر دولتشاهی
تسلیت به خانواده های عزیزان از دست رفته، تسلیت به مردم شریف کشورم

** امیر مهدی ژوله 
بهشون نگید چه جوری مردن اهالی سانچی، بگید خواب بودن. دود اومد. توی خواب رفتن، بهشون نگید شاید می شد کاری کرد و نکردیم. نگید شاید شانسی بود و از کف دادیم. تابوتی اگر بود سنگین ش کنید وقت خاکسپاری. انگار که جسد باشه اون تو. عزیزی باشه اون تو. پدری، همسری... ما این غصه رو هم خوردیم و رفتیم برای غصه های بعد. بگید صبر کن بر این غم ابدی شان.

** رخشان بنی اعتماد
بر کدام داغ بگرید مادر نجیب ایران!

** صابر ابر 
مردمانی لای موج های آب در آتش می سوزند، مادری، فرزند بی جانش را می بیند و ما خیابان های شهر را راه می رویم یا میرانیم و به هم خبر می دهیم از هم، شام کجایی؟ تلگرام رفع فیلتر شد دلمان از دریا گرفته که زورش به آتش نمی رسد ، حواسمان به خودمان نیست. چه ترسناکیم ما!

** لاله اسکندری
تسلیت به خانواده های عزیز دریانوردان... داغی که بر دل ایرانیان گذاشته شد فراموش نشدنی است ... همه سوختیم روحتان شاد

** مجید صالحی 
پشت هر پنجره ی خانه در این شهر/دلبرک غمزده ای چشم به راه
سینه خیزابه ی دلشوره و آه/یار او در سفری دور و غریب
مانده مهجور به امواج مهیب/هان! چه و چاره ز که جوید
خون شد این دل، به که گوید/مدد مدعیان، همه حرافی و لاف
عین و شین سوخته و هم این قاف/شده هم کاسه ی آب، آتش و خون
نیست یاری، بهرِ این بحر جنون/می رود شعله ور او تا ته آب
دلبرِ من، دگر آهسته بخواب 

** شیلا خداد
این شبیخون بلا باز چه بود؟ تسلیت

** هانیه توسلی
از گذاشتن این پست شرمنده ام. دردناک است و اینکه کاری از ما بر نمی آید. گذاشتن تسلیت اینجا قلبم را آتش می زند چون فایده ای ندارد و دردی را دوا نخواهد کرد. کاش جان انسان ها ارزش بیشتری داشت برای کسانی که می توانستند در روزهای اول کاری کنند. خدا به داد خانواده هایشان برسد.

** نیوشا ضیغمی
اینقدر خبرها تلخ و غمباره که نمیدونیم باید برای کدوم از اونها باید متاثر و متاسف بود خداوندا نظری به سوی ما کن...، آرزوی صبر و تسلی خاطر برای خانواده این عزیزان دارم، یا حق

** بهرام رادان
به خدا که حق این مردم شریف، این فجایع نیست.

** بهاره رهنما
دو تسلیت، در میان این حجم از بغض و اشک، مرتب از خودم و بقیه می پرسم: واقعا نمی شد کاری کرد؟! شاید چون مادر بودم هنوز هم امید داشتم وای به دل مادر ها و خانواده دریانوردانمان! تسلیت به ملت ایران؟ بعد از حادثه کشته شدن سارو قهرمانی جوانی که حدود یکسال پیش در رستورانی که من قبلا داشتم کار می کرد و بعد به خاطر مادرش به سنندج کشته شد و جنازه اش تحویل خانواده اش داده شده! خدایا به دل مادران ما رحم کن، چه روزهای سیاهی است این روزها و من باور دارم که ما دیگر توان از دست دادن جوانانمان را نداریم.

** اشکان خطیبی
اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون در این باره با تاسی از شعر حسین منزوی با این عنوان که «آهای غمی که مثل یه بختک رو سینه من شده ای آوار...» نوشت: لعنت به این تلخی که وصله شده به جونمون، لعنت به من که هنوز امید وارم عزیزان بازمانده شهیدان سانچی، جگرگوشه هاتون قربانی جبر قهر روزگار با مردم این سرزمین شدند. من و ما رو در غم خودتون شریک بدونید.

** آزادی صمدی
دریایی ها آسمانی شدند، ملت بزرگ ایران و خانواده ها و بازماندگان این دریا دلان من را در غم جانسوز خود شریک بدونید، این ملت بزرگ چرا باید این همه مصیبت های سنگین و جانسوز را تحمل کند؟ چرا براستی؟

**حبیب رضایی
باز دیر شد... زود دیر شد... این همه داغ، داغ می ماند...در مصیبت ها چشمها سرد نمیشود، دستها یخ می کند و دل، آخ از دل که داغ می ماند، مثل گلوله ای اتش در دل آب... مثل این داغ در سینه... دیر شد باز... بغض بی صاحب ول نمی کند...دیر شد باز...

** صبا راد 
قدر غم انگیز بود... چند روز بیتابی و بیقراری، اضطراب و دلشوره،دعا و طلب کمک از خداوند، هر روز که گذشت لحظه هاشون بیشتر با اشک و اندوه گره خورد...چقدر توی این مدت رنج کشیدن؟؟ حال خانواده هاشون رو دیدیم اما به خود دریانوردان چی گذشت؟!!!در تمام این چند روز پیگیر اخبارشون بودم از بستگانم که در کشتیرانی هستند روزی شنیدم چین همکاری نمیکنه تا این سوخت تموم بشه که مبادا آب آلوده نشه اشکم در اومد گفتم: چه بیرحمانه ست این جمله کاش نمیشنیدم ، کاش قدر و منزلت مردم ما اینقدری بود که برای نجاتمون تلاش میکردند چطور اینقدر گستاخ شدن برما؟!!!!!دلم سوخت...دلم سوخت...دلم سوخت... برای دریانوردان

** ریما رامین فر بازیگر مجموعه «پایتخت» نیز با انتشار عکس تمامی سرنشینان کشتی سانچی با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

** محسن کیایی
این دی ماه لعنتی تمام نمی شود 
تسلیت به خانواده داغدار دریانوردان عزیز

** حمیدرضا آذرنگ
تنها هشتک تسلیت
گر چه آن قدر سوگواریم که عنقریب زمان برایِ واژه ی تسلیت کم می آوریم

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین