کد خبر: ۵۰۲۳۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد:

بررسی دوباره ۱۵ هزار پرونده برای توقف حکم اعدام/پیشنهاد عجیب یک نماینده‌: ایجاد اردوگاه در بیابان‌های حسن‌آباد برای آنهایی‌که حکم اعدامشان لغو می‌شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با اعلام بررسی دوباره ۱۵ هزار پرونده برای توقف حکم اعدام گفت: تعیین حکم جدید بعد از توقف حکم اعدام به تشخیص و رای قاضی بستگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن نوروزی درباره متوقف شدن حکم اعدام که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: مجازات افرادی که در زندان هستند و قبل از ابلاغ این قانون محکوم به اعدام شده بودند با اجرای این قانون حبس و جریمه است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، او ادامه داد: در حقیقت حکم اعدام این افراد لغو و به مجازات‌ دیگر تخفیف می‌یابد، مگر اینکه این افراد در قالب باند و گروه‌های مسلحانه دستگیر شده‌اند یا سابقه ۱۵ سال محکومیت قطعی داشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که بعد از توقف حکم اعدام چه مجازاتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، توضیح داد: تعیین حکم جدید بعد از توقف حکم اعدام به تشخیص و رای قاضی بستگی دارد.

نوروزی با بیان اینکه حکم اعدام نیز همچنان برای برخی از مجرمان مواد مخدر اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز قانون اعدام برای سرشاخه‌ها و کسانی که گروه و باند تشکیل داده و بیش از سه کیلو مواد مخدر صنعتی و ۵۰ کیلو تریاک از آن‌ها کشف و ضبط شده است یا در حمل و نقل بیش از ۱۰۰ کیلو مواد مخدر نقش داشته باشند، اجرا می‌شود.

او در واکنش به اظهارات سردار زاهدیان مبنی براینکه برای برخورد با عناصری که احکام آن‌ها از اعدام به حبس ابد یا طویل‌المدت تبدیل می‌شود باید براساس ماده ۴۲ اردوگاه‌هایی برای نگهداری از آن‌ها در شرایط ویژه ایجاد شود، تصریح کرد: می‌توان با اجرای طرحی در بیابان‌های حسن‌آباد با استفاده از زندانیان اردوگاه‌ها و مکان‌هایی را ایجاد کرد و این افراد را در آنجا نگهداری کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم را داد تا بتوانند دوباره به جامعه بازگردند.

این عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام یک اقدام مولدی است، گفت: می‌توان در این اردوگاه‌ها، دانشگاه، کارگاه‌ و... را ایجاد کرد و به زندانیان آموزش داد و از آن‌ها در‌‌ همان کارگاه‌ها استفاده کرد. می‌توان زندان را به دانشگاه و مراکز صنعتی تبدیل کرد و می‌توان زندانی را در همین اردوگاه‌ها با آموزش به یک صنعتگر ماهر تبدیل کرد تا بتواند دوباره به جامعه بازگردند.

نوروزی ادامه داد: زندان و حبس برای انسان‌سازی است این افراد هم خطا کرده‌اند و می‌توانند با جبران خطایشان دوباره به جامعه بازگردند.

او در پاسخ به این سوال که توقف حکم اعدام شامل حال چند نفر از زندانیان می‌شود، گفت: آن‌طور که به ما اطلاع داده‌اند، ۱۵ هزار پرونده باید دوباره بررسی شود.

نوروزی در پاسخ به این سوال که در قانون جدید حکم اعدام متوقف شده، آیا امکان دارد این حکم دوباره درباره افراد محکوم به اعدام بعد از بررسی صادر شود، گفت: خیر، توقف حکم اعدام به معنای لغو آن است.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس نیز در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا شهدای کشتی سانچی شهید ایثارگر هستند یا خیر گفت: این افراد شهدای خدمت هستند و سازمان محل‌ خدمتشان وظیفه رسیدگی به خانواده‌های آن‌ها را دارد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
ممکن است بجای اعدام جهت تحقیقات علوم پزشکی و هوا و فضا و....بهره برداری یااعضا ی انها جهت پیوند......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
بهتراست از آنها برای بیابان زدایی استفاده کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین