کد خبر: ۵۰۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
یک روانشناس تأکید کرد

مشاجره والدین مهمترین عامل تنزل عزت‌نفس کودکان

یک روانشناس کودک در همدان تأکید کرد: مشاجره والدین در حضور کودک، مهمترین عامل احساس ترس و عزت ‌ نفس پایین کودکان است.
آفتاب‌‌نیوز : مرضیه محبوبی با بیان اینکه اختلاف ‌ نظر همواره در بین والدین وجود دارد، افزود: این اختلاف‌نظر در برخی والدین همواره به شیوه بحث و گفت‌وگو مطرح، در برخی به شیوه جنگ و جدال و در برخی دیگر متأسفانه به شیوه برخورد فیزیکی رخ می‌دهد که این هنر والدین را می‌طلبد تا بتوانند این اختلاف‌نظر را کنترل کنند.

وی یادآور شد: بحث و جدل موجب بروز تضاد در میان فرزندان شده و این کودکان در میان شادی و اختلاف والدین بلاتکلیف هستند به طوریکه همین امر موجب احساس ترس و تنزل اعتماد به نفس فرزندان می‌شود.

محبوبی با اشاره به اینکه مشاجره و دعوای پدر و مادر مهمترین عامل بروز اختلالات روانی در کودک است، ادامه داد: به والدین توصیه می‌شود بحث و گفت‌وگوی خود را به هنگام استراحت فرزندان و در عدم حضور کودک انجام دهند.

وی اظهار کرد: والدین نباید خشمگینی خود را در حضور فرزندان خود بروز دهند به طوریکه هنگام بروز عصبانیت از همسر خود، به اتاقی دیگر بروند تا عصابانیت آنها فروکش کند.

این روانشناس کودک گفت: آرامش و امنیت مهمترین نیاز کودک در خانواده است که در صورت نبود تفاهم هیچ‌گاه کودکان به این مهم دست نخواهند یافت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین