کد خبر: ۵۰۲۴۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

یک مدرسه معتبر در انگلیس دختران زیر ۸ سال را از پوشش حجاب منع کرد

چندین مدرسه ابتدایی سرشناس در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند که قوانین سرسختانه‌ای را درباره پوشش حجاب و روزه گرفتن اتخاذ کند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه ساندی تایمز، در همین راستا یک مدرسه بزرگ و مهم انگلیس دختران زیر هشت سال را از روزه گرفتن و پوشش حجاب منع کرد.

یک مدرسه ابتدایی در نیوهام در شرق لندن شاگردانش را از روزه گرفتن و پوشش حجاب منع کرده است.

در این منطقه لندن برخی از فرزندان خانواده‌های مسلمان پیش از رسیدن به سن تکلیف نیز روزه گرفته و حجاب خود را رعایت می‌کنند، اما این مدرسه به اجبار به بهانه‌های مختلف و احتمال تاثیر روزه بر سلامت و درس، به نگرفتن روزه مجبور می‌کند.

پیشتر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در رابطه با حکمی علیه پوشش زنان مسلمان در انگلیس به پارلمان گفت: ما یک سنت دیرینه در کشور داریم، آن هم آزادی بیان و حق زنان برای انتخاب پوشش است و ما هرگز قصد صدور قانونی جدید در این رابطه را نداریم.

وی این اظهارات پس از این بیان کرد که دیوان عدالت در حکمی اعلام کرد شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند براساس برخی شرایط زنان را از پوشیدن روسری در محل کار منع کرده و همچنین اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را ندهند. حکمی که انتقادهای تند حقوق‌بشری‌ها و رهبران مذهبی را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
مگر غير از اين بوده ؟؟ زير 8 يا 80
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
خوب کاری کرد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین