کد خبر: ۵۰۲۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

سانچی، یک روز بعد از غرق شدن

اثری از آثار سانچی روی سطح آب باقی نمانده، اما ماجراهایی مانند وضعیت انتقال پیکرهای پیدا شده، بازخوانی جعبه سیاه، عملکرد رسانه‌ها در این ماجرا و قول مجلس برای پیگیری چگونگی حادثه سانچی همچنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز گذشته سانچی در دریا غرق شد و تنها جعبه سیاه آن می‌تواند پاسخگوی سوالات و ابهامات مختلف این اتفاق باشد. جعبه سیاهی که به گفته هادی حق‌شناس، معاون سازمان بنادر و دریانوردی زمان دقیق رمزخوانی آن هنوز مشخص نیست. 

به گفته وی برای رمزخوانی آن باید یک کمیته بین المللی شامل کشورهای ایران، چین، پاناما و بنگلادش تشکیل شود. حق شناس همچنین از آغاز فرآیند قانونی برای انتقال پیکرهای پیدا شده به کشور خبر داد و گفت ایران درخواست کرده با پرسنل کشتی مقابل صحبت کند.

سانچی در رسانه‌ها

موضوع دیگری که امروز درمورد سانچی مطرح شد نقدی بر نحوه اطلاع رسانی رسانه‌ها بود. از نخستین روزی که نفتکش سانچی در آب‌های شرق چین دچار حادثه شد٬ انتقادهایی از فقدان اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌های رسمی در این زمینه مطرح شد که بخشی از این انتقادها به عملکرد و پیگیری رسانه‌ها و بخش دیگر به نحوه فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و مسئولان اطلاع‌رسانی مجموعه‌های مربوط وارد دانسته می‌شود. همچنین روزنامه‌ها و سایت‌های بین‌المللی همچنان به حادثه تلخی که برای نفتکش ایرانی و ۳۲ سرنشین آن رخ داد، پرداختند.

یک لکه نفتی، تنها اثر باقی مانده از سانچی

تنها اثری که سانچی از خود به جای گذاشت یک لکه نفتی به وسعت ۱۰ مایل (حدود ۱۶ کیلومتر) بود. این لکه نفتی یک تا چهار مایل دریایی وسعت داشته و از روز یکشنبه لحظه به لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود که نگرانی‌هایی را نسبت به صدمات احتمالی به اکوسیستم دریایی غنی منطقه برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، دادستان کل کشور با صدور دستور ویژه ای به معاون حقوق عامه دادستانی کل خواستار بررسی علت بروز حادثه نفتکش سانچی شد و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون حادثه کشتی سانچی را بررسی می کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
همین مانده چین ادعای خسارت محیط زیست به علت سهل انگاری
ابرانبان شوند ودر محاکم تایید شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
اصلا شايد دليل كم كاري چيني ها در خاموش كردن نگراني آنها از وسعت لكه نفتي بوده كه فرصت داده اند تا حد امكان بسوزد و البته عزيزان ما هم با آن سوختند ولي آنها كه دلسوز ما نيستند !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین