کد خبر: ۵۰۲۴۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد:

ترامپ می‌خواهد زهر خود را بریزد/کشور با تنگناهایی مختلفی روبروست/راهکار؛ «گفت‌وگوی ملی»

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با اقدامات خود می خواهد بگوید ایران محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، گفت: راه‌حل مقابله با ترامپ نمایش وحدت، انسجام و راه اندازی گفت‌وگوی ملی است. زیرا هیچ کس یا جریانی قادر نیست دیگری را حذف کند. فردی که حذف می‌شود، نفر دیگری از همان جریان جایش می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری امروز در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: کشور با مسائل و تنگناهای مختلفی روبرو است ولی همه می‌دانیم که فرصت‌های بسیار خوبی هم در اختیار ما است که باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم به دلایلی که من نمی‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور که در داخل آمریکا درباره او می‌گویند به خاطر عدم تعادل باید به مراکز درمانی مراجعه کند، سعی کرده است به ایران فشار وارد کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: آمریکا با همکاری برخی کشورهای عربی و صهیونیست‌ها تلاش می‌کند به ایران فشار وارد کند اما تمام این فشارها و برنامه‌ها شکست خورده است. به طور مثال نارضایتی‌های داخل ایران را به شورای امنیت برد در حالی که سایر تجمعات که با جمعیت بیش از ده برابری نسبت به تجمعات ایران در سایر کشورها رخ می‌دهد در مجامع بین‌المللی مطرح نمی‌شود اما آمریکا این اقدام را انجام داد و جلسه شورای امنیت به جلسه‌ای علیه این کشور تبدیل شد.

ترامپ می‌خواهد زهر خود را بریزد/کشور با تنگناهایی روبروست/راهکار؛ «گفت‌وگوی ملی»

وی با بیان اینکه در برجام آمریکا تلاش می‌کند فضای ایران را نااطمینان برای کار جلوه دهد، تصریح کرد: آمریکا می‌داند مسئله اصلی ما معیشت، درآمد و رفاه مردم است و می‌داند که راهکار مسئله بیکاری، ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در کشور است و اینکه سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود. سرمایه‌گذار بیش از آنکه به مسائل مادی نیاز داشته باشد، به فضای آرام برای سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما باید سالی ۶۵ میلیارد دلار منابع خارجی جذب کنیم و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم اما رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد زهر خود را بریزد و بگوید این کشور برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست، اما راهکاری که من سراغ دارم نمایش وحدت انسجام و راه اندازی گفت‌وگوی ملی است زیرا هیچ کس یا جریانی قادر نیست دیگری را حذف کند. فردی که حذف می‌شود، نفر دیگری از همان جریان جایش می‌آید.

معان و اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: دراین شرایط عقل حکم می‌کند همه دست به دست هم دهیم و وحدت و انسجام بزرگی در کشور را به نمایش بگذاریم وقت برای پرداختن به مشکلات ونقد تند به یکدیگر وجود دارد. ایران با این همه فرصتهای استنثانیی از جمله نیروی انسانی خود می‌توان مشکلات خود را حل کند

جهانگیری ادامه داد: البته مدیران نیز باید باانگیزه باشند وجدا روی کار بیایند. آقای هاشمی وزیر بهداشت در دولت یازدهم با فعالیت‌های خود دیگران را به وجد می‌آورد. او باید به هاشمی دولت یازدهم بازگردد. مدیران سطح ملی باید فعالیت تمام وقت داشته باشند و پای کار بایستند. کسی هم که احساس می‌کند مدیر این شرایط نیست باید جای خود را به کسی واگذار کند که انگیزه و امید دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه برنامه‌های توسعه باید مبتنی بر تولید علم و فناوری باشد، گفت: اداره کشور با منابع طبیعی به آخر خط رسیده است. اداره کشور با فروش منابع طبیعی غیرواقعی، دشوار و در سالهای آینده غیرممکن است ما باید به جای منابع طبیعی به مغز دانشمندان و نیروهای انسانی خود متکی باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان جزو اولویت‌های دولت است. این شرکتها باید مرکز ایجاد شغل برای جوانان باشد. البته زیرساخت اصلی این راهبرد، پژوهش است . بنابراین باید پژوهش را در کشور با رویکرد حل مسائل بومی نهادینه کنیم.  البته پژوهش‌هایی که برای افزایش جایگاه علمی ایران در جهان انجام می شود هم باید انجام شود ولی در پژوهشها باید به حل مسائل بومی توجه جدی‌تری داشته باشیم. حوزه پزشکی به دلیل ظرفیت بالایی که دارد، حتما می تواند در موضوع پژوهش نقش محوری داشته باشد. جشنواره رازی توانسته است که به یک مرجعیت علمی ممتازی دست یابد و از این بابت باید از مسئولان برگزار کننده این جشنواره تشکر کرد.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه پزشکی ایران توانسته است به نقطه‌ای برسد که هر ایرانی به آن مباهات کند، خاطر نشان کرد: زمانی در مجلس دغدغه ما ایجاد ردیف بودجه برای اعزام بیماران کلیوی به خارج از کشور بود اما امروز توانمندی پزشکی ایران به نقطه‌ای رسیده است که بیماران کشورهای منطقه برای درمان به ایران می آیند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت کار بزرگی بود که به ریسک و شجاعت در تصمیم گیری نیاز داشت، افزود: این طرح در شرایطی ایجاد شد که کشور در تحریم بود و محدودیت منابع وجود داشت ولی با اتکا به توانمندی ها و فرصت های کشور این طرح در دستور کار قرار گرفت و توفیقات بزرگی هم به د ست آمد؛ از قبیل اینکه هزینه‌های مردم را کاهش داد، بیمارستان‌ها با متخصصان 24 ساعته تجهیز شدند، بیش از 20 هزار تخت بیمارستان افزایش یافت و رضایت مردم به دست آمد.

وی ادامه داد: البته ما مقداری با محدودیت منابع مواجه شدیم و برخی دریافتی‌ها به مراکز درمانی با تاخیر طولانی مواجه شده است اما من به ملت اطمینان می دهم طرح تحول سلامت به هیچ وجه از دستور کار دولت خارج نشده و همچنان چون این طرح در اولویت مردم است، در اولویت دولت هم می ماند اما باید راهکاری برای حل مشکلات این طرح تهیه کنیم.

 جهانگیری در ابتدای صحبت های خود با تسلیت جانباختن ملوانان کشورمان گفت: 32 نفر از فرزندان عزیز کشورمان در آبهای ساحلی چین و ژاپن در حال خدمت به کشور جان باختند. خدمات این ملوانان سخت و طافت فرسا است. آنها سال‌ها و ماه‌ها از خانواده‌هایشان دور بوده و در اقیانوس‌ها در حال حمل و نقل کالاهای کشور هستند. متاسفانه این حادثه تلخ که در تاریخ دریانوردی دنیا جزو استثنائات بوده باعث شد که چنین تصادفی رخ دهد و انفجار عظیمی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در اولین لحظاتی که خبر به من رسید به سفیرمان در چین اعلام کردم هر آنچه که در توان جمهوری اسلامی ایران است به کار بگیرد و از امکانات چین و سایر کشورها استفاده شود. وزارت خارجه هم اعلام کرد که از همه کشورهایی که امکان کمک دارند،  درخواست کمک کرده است.

جهانگیری در پایان گفت: نظر کارشناسان این بود که با توجه به انفجار و گازهای سمی امکان زنده ماندن ملوانان نیست ولی ما امیدمان را قطع نکردیم و به تلاش خود ادامه دادیم اما کشتی غرق شد و ما به پیکر آنها هم دسترسی پیدا نکردیم. این ملوانان جزو شهدای خدمت به ایران هستند و من این حادثه را به خانواده‌های آنها و ملت ایران تسلیت می گویم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
چرا اینقدر مبهم حرف می زنی یه جوری بگو ما هم بفهمیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
اول بگو ملی یعنی کیا؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین