کد خبر: ۵۰۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
سهم مالیات در بودجه ۹۷ ۱۰۵۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد

نوبخت: مردم باید احساس کنند با مدیران فاصله‌ای ندارند

معاون رییس جمهوری مدیریت جهادی را همزاد با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم باید احساس کنند با مدیران فاصله ای ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمدباقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در چهارمین همایش ملی «مدیریت جهادی» افزود: مدیریت جهادی همزاد اقتصاد مقاومتی و یک مدیریت علمی است. 

وی ادامه داد: بعد از انقلاب صنعتی غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای اداره بنگاه‌های بزرگ فقط با مدیریت علمی می‌توان کار کرد اما متوجه شدند در مدیریت باید به روابط انسانی هم توجه کرد.

نوبخت ادامه داد: غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید احساس تبعیض بین کارگر و کارفرما از بین برود؛ بنابراین از مدیریت علمی به سمت روابط انسانی و مدیریت عنصری مهمی به نام «احساس» حرکت کردند. 

وی اضافه کرد: در مرحله بعد مدیریت‌های مشارکتی و اقتضایی قرار گرفت که همه با یکدیگر کار می کنند و کسی با دیگری فرقی ندارد و در واقع مدیریت، براساس شرایط خاص اعمال می شود.

اقتصاد مقاومتي و سهم ماليات

 رييس سازمان برنامه و بودجه درباره منابع درآمدي كشور در سال آينده گفت: طبق چشم‌انداز ۲۰ ساله بايد در هر سال رشد اقتصادي هشت درصدي داشته باشيم تا بتوانيم در افق ۱۴۰۴ به كشور اول منطقه تبديل شويم و با استفاده از منابع درون‌ زا، اقتصاد كشور را مديريت كنيم.

 وي تصريح كرد: در اقتصاد مقاومتي سهم نفت كاهش و سهم ماليات افزايش پيدا مي كند.

 دكتر نوبخت يادآوري كرد سهم ماليات در بودجه سال آينده ۱۰۵۰ هزار ميليارد ريال تعيين شده است، به اين مبلغ ۲۳۰ هزار ميليارد ريال حقوق گمركي نيز اضافه مي‌شود و با احتساب ۶۶۰ هزار ميليارد ريال ديگر از اين نوع ماليات ها، مجموع درآمدها و ماليات‌ كشور ۱۹۴۰ هزار ميليارد ريال مي شود كه كافي نيست و ما بايد بيش از اين مبلغ را بابت حقوق و دستمزد پرداخت كنيم. بنابراين بايد به سراغ منابع درآمدي ديگر برويم كه نفت اولين گزينه است. پيش‌بيني مي شود در سال آينده ۱۰۱۰ هزار ميليارد ريال از منابع نفتي به دست آوريم و حدود ۴۶۰ هزار ميليارد ريال نيز از محل فروش اوراق مشاركت. بنابراين منابع مالي بودجه ۹۷ همراه با ۴۰ هزار ميليارد ريال از سهم پروژه‌هاي نيمه تمام، حدود ۳۴۷۰ هزار ميليارد ريال مي‌شود.

 به گفته وي، اين رقم همان ميزاني است كه در بودجه امسال نيز محقق شد.

 رييس سازمان برنامه و بودجه تاكيد كرد همه اينها در شرايطي است كه بايد رشد هشت درصدي اقتصادي نيز محقق شود.

 دكتر نوبخت گفت: مديريت جهادي اين نيست كه فقط به ميزان ساعت مشخصي مشغول فعاليت باشيم؛ بلكه بايد از انواع دانش مديريت و بهره‌وري نيز استفاده كنيم.

نوبخت گفت: مدیریت جهادی این نیست که فقط به میزان ساعت مشخصی مشغول فعالیت باشیم؛ بلکه باید از انواع دانش مدیریت و بهره‌وری نیز استفاده کنیم.

چهارمین همایش ملی «مدیریت جهادی» عصر امروز در محل سالن همایش های صدا و سیما آغاز شد.

ساماندهی درآمدها و هزینه های کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین