کد خبر: ۵۰۲۵۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
تلاش برای ملاقات با بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر

نامه بهارستانی‌ها به رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه برای آزادی‌ فوری بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها/اولویت آزادی برای دانشجویان دختر/نمایندگان مجلس به‌ زندان اوین می‌روند؟

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس از جمع‌آوری امضاء برای نامه‌ای خطاب به روسای جمهور و قوه قضاییه به‌منظور آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های اخیر خبر داد.نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس از جمع‌آوری امضاء برای نامه‌ای خطاب به روسای جمهور و قوه قضاییه به‌منظور آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به تهیه نامه‌ای به‌منظور آزادی بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های اخیر اعم از دانشجویان اعلام کرد: در جریان نشست علنی امروز مجلس در دو نامه جداگانه خطاب به رییس‌جمهوری و رییس قوه قضاییه خواستار آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های اخیر به‌ویژه دانشجویان دختر بازداشتی شدیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که این نامه‌ها به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، تاکید کرد: هم‌اکنون باتوجه به حضور وزیر دادگستری و معاون پارلمانی رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس، یک نسخه مربوط به قوه قضاییه تحویل آقای علیرضا آوایی وزیر دادگستری شد و نسخه مربوط به ریاست‌جمهوری نیز به آقای حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس‌جمهور تحویل شد تا در اختیار آقای روحانی قرار گیرد.

به‌گفته میرزایی در متن این نامه آمده است: باتوجه به آن‌که حوادث تلخ و ناگوار اخیر در کشور بیش از همه باعث نگرانی دلسوزان و دغدغه‌داران شده و بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه غیرعلنی روز ۱۷ دی‌ماه امسال، اگر این مسائل مورد بررسی، تجزیه و تحلیل و کالبدشکافی دقیق قرار نگیرد، مصالح و منافع ملی کشور دچار ضرر و زیان خواهد شد، به‌منظور جلوگیری از شدت یافتن ریشه‌های نارضایتی دستگیری‌های متعدد از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان، به نظر می‌رسد تداوم نگهداری و طولانی شدن زمان بازداشت آنان به‌ویژه دانشجویان و علی‌الخصوص دانشجویان دختر بازداشتی، مسائل و مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت.

میرزایی نیکو در پایان اعلام کرد: بر این اساس ما نمایندگان از رییس جمهور و رییس قوه قضاییه تقاضا داریم نسبت به رفع بازداشت دانشجویان دستور رسیدگی، اقدام و مساعدت عاجل را مبذول کنند.

موافقت با بازدید اعضای کمیسیون قضایی از زندان اوین

همچنین نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از موافقت با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.

محمد کاظمی با اشاره به درخواست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای بازدید از زندان اوین اعلام کرد: براساس روند جاری و پیرو درخواست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با مسائل قضایی، نسبت به بازدید برخی اعضای این کمیسیون از زندان اوین موافقت به‌عمل آمد.

وی افزود: بر این اساس قرار است اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک از زندان اوین بازدید کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بنا داریم در جریان این بازدید از محل بازداشت بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های اخیر بازدید کرده و با متهمان و بازداشت‌شدگان صحبت کنیم.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
3
اين گونه كارها ........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
3
لایحه ایجاد جایگاه معترضین در مجلس با دو فوریت .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
با فراکسیون کم تعداد امید در توجه ب حقوق معترضن موافقم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین