کد خبر: ۵۰۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

درمان کم خونی با ۵ نوشیدنی سالم

کم خونی یک نوع بیماری ناشی از کاهش هموگلوبین خون است. کمبود آهن تقریبا همیشه علت این وضعیت است. در چنین شرایطی میزان اکسیژن خون در سلول ها و بافت های بدن کاهش می یابد و در نتیجه عضلات ضعیف تر می شوند، تمرکز مشکل تر شده و بسیاری از مشکلات پوست و مو خود را نشان می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل ازsteptohealthکم خونی اغلب ناشی از مصرف کم ماده معدنی آهن است با این حال در موارد خاصی مانند خونریزی، نارسایی کلیه و عوارض جراحی نیز بروز می کند. در هر صورت شما باید به دنبال درمان کم خونی باشید چون در صورت پیشرفت، می تواند منجر به تاکیکاردی، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

خوشبختانه غیر از درمان های پزشکی، درمان های طبیعی نیز برای رفع علائم کم خونی پیشنهاد شده اند:

هویج، تربچه و آب: این ترکیب به علت دارا بودن آهن، پتاسیم، و روی منجر به بهبود علائم کم خونی می شود. نوشیدن این ترکیب به طور روزانه، باعث تولید گلبول های قرمز خون شده و گردش خون را افزایش می دهد ضمن این که باعث بهبود سطح اکسیژن در سلول ها می شود.

جوانه یونجه، گزنه، آب: این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان های قوی است که از درمان کم خونی حمایت می کند. مصرف روزانه این نوشیدنی و بخصوص در اواسط صبح باعث بهبود کیفیت خون شده و ضعف و خستگی را نیز از بین می برد.

شیر و کرفس: اگر دچار عدم تحمل لاکتوز نیستید، این درمان می تواند مکمل خوبی برای مبارزه با علائم کم خونی باشد. این نوشیدنی حاوی آهن، اسید فولیک و اجزای آنتی اکسیدانی است که به بهبود کیفیت خون و بهینه سازی اکسیژن در سطح سلولی کمک می کند.

آب انگور و جعفری: انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام رزوراترول است که به از بین بردن سموم خون و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند. خواص جعفری این اثر درمانی را تقویت می کند و یک راه موثر برای درمان کم خونی است.

شاه توت، توت فرنگی و سیب: این نوشیدنی خوشمزه حاوی آهن و همچنین فیبرها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به تصفیه خون نیز کمک می کنند. این نوشیدنی را صبح و ترجیحا به صورت ناشتا میل کنید.

آوای سلامت 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین