کد خبر: ۵۰۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

رهبر انقلاب: مسئله یمن و بحرین باید حل شود

شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تاکید کردند: موضوعات مهمی در دستور این اجلاس است اما از بعضی موضوعات غفلت شده است.

ایشان تصریح کردند: مسئله یمن و بحرین از مسائل مهمی است که جراحت‌های عمیق و وخیمی است و باید حل شود.توصیه بنده به برادرانمان در دنیای اسلام این است که باید در مسائل اساسی دنیای اسلام صریح باشیم تا بتوانیم  جریان‌سازی کنیم و روی افکار عمومی اثر بگذاریم.

حضرت‌آیت الله خامنه ‌ای افزودند : نگذارید شما را نادیده بگیرند و با توطئه سکوت مسائل اصلی و مهم دنیا اسلام نادیده گرفته شود. نباید اجازه داد که این امپراطوری خطرناک و سهمگین تبلیغات غرب که دست صهیونیستهاست این مسائل را نادیده بگیرد.فلسطین یک مسئله مهم دنیای اسلام است که بطور کلی نادیده گرفته می‌شود.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند:من عقیده‌ام این است که این مجاهدت مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، کما اینکه امروز هم مقاومت پیشرفت کرده است.

رهبر معظم انقلاب یادآورشدند:شما ملاحظه کنید یک روز اینها شعار از نیل تا فرات می‌دادند، امروز دور خودشان دیوار می‌کشند که بتوانند خودشان را در آنجا حفظ کنند در سرزمین غصبی، صهیونیستها.فلسطین یک مجموعه است یک کشور و یک تاریخ است. فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند :این کار آمریکایی‌ها که امروز یک قدری با صراحت بیشتری نسبت به قدس این غلط زیادی را می‌کنند این به جایی نخواهد رسید و قادر نیستند این کار را به انجام برسانند.دولت‌هایی که به آمریکا و صهیونیست‌ها کمک می‌کنند دارند خیانت می‌کنند؛ مثل کاری که سعودی‌ها می‌ کنند. این کار قطعا خیانت به امت اسلامی و دنیای اسلام است.

ایشان تاکید کردند :مسئله  اتحاد اسلامی مسئله مهمی است. ما آماده هستیم حتی با کسانی که در دنیای اسلام صریحاً با ما دشمنی کردند هم برادرانه برخورد کنیم.دنیای اسلام با این جمعیت زیاد و این امکانات فراوان بلاشک می‌تواند با اتحادش، یک قدرت بزرگی در دنیا ایجاد کند و اثرگذار باشد. این ستیزه‌گری‌ها در دنیای اسلام هم بایستی متوقف شود و نگذاریم برای رژیم صهیونیستی حاشیه امن درست شود.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند:دشمنان اسلام یکی از آرزوهایشان این است که در داخل دنیای اسلام اختلافات، جنگ و خونریزی وجود داشته باشد برای اینکه حاشیه‌ِی امنی برای صهیونیست‌ها درست بشود؛ مانع این بشویم.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تاکید کردند: از نکات مهم برای کشورهای اسلامی تلاش برای پیشرفت علمی است. دنیای غرب با علم توانست به ثروت و قدرت دست پیدا کند اما چون ایمان و ظرفیت نداشتند علمشان به ظلم و استکبار منتهی شد.

ایشان افزودند :بایست دنیای اسلام تلاش کند جوانهایش را از لحاظ علمی پیش ببرد، این کار ممکن است. ما در اینجا این کار را انجام دادیم، ما از لحاظ رتبه‌ی علمی درجات خودمان را به مراتب بالا آوردیم.ما از لحاظ رتبه علمی درجات خودمان را در دوران تحریم بالا آوردیم ودر مرز دانش قرار گرفتیم؛ در حالیکه در گذشته خیلی عقب بودیم. در پزشکی، در نانو، در سلولهای_بنیادی، در دانش هسته‌ای و در بسیاری از دانشهای دیگر جوانهای ما توانستند رو بیایند، توانستند کار بکنند، توانستند کارهای بزرگی انجام بدهند.
ايسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین